عصر خودرو

در گفت‌و گوی مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ با مجله بیزینس یر (The Business Year) ؛

تا ۸ سال آینده یکی از ۵۰۰ شرکت برتر دنیا هستیم

عصر بازار- دکتر فضلی در گفت‌وگو با مجله بیزینس یر (The Business Year) به تشریح ماهیت گروه صنعتی گلرنگ پرداخت.

تا ۸ سال آینده یکی از ۵۰۰ شرکت برتر دنیا هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، این مجله وجهه‌ای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و در سطح اروپا و آمریکا توزیع می‌شود.
    در این گفت‌وگو مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ بیان می‌دارد: رشد ما بازتابی از انرژی و خلاقیتی است که گروه صنعتی گلرنگ برای شناسایی و استفاده از فرصت‌های تازه اعمال کرده ‌است.

    بخشی از ترجمه این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

    میزان مشارکت گروه صنعتی گلرنگ در کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟
    در تاریخ 50 ساله ما، سنت ابتکار و ترویج ارزش‌های کارآفرینانه،ا باعث بهبود مستمر شده است. همچنین رشد ما بازتابی از انرژی و خلاقیتی است که گروه صنعتی گلرنگ برای شناسایی و استفاده از فرصت‌های تازه اعمال کرده ‌است. گروه صنعتی گلرنگ یک کسب و کار خانوادگی خصوصی است و مردم ما را از طریق توسعه پایدار، برندهای مورد اعتماد و تعهد به مسئولیت‌های اخلاقی و اجتماعی می‌شناسند. ما در دسته بندی‌های خاصی از محصولات از جمله مراقبت شخصی، مراقبت از منزل و زیبایی رهبر بازار هستیم. علاوه بر این ما توانسته‌ایم در بخش‌های خاصی از کسب و کار که گروه صنعتی گلرنگ اخیرا وارد شده ‌است، رهبری بازار را به دست آوریم. گروه صنعتی گلرنگ به عنوان یک شرکت هلدینگ، بیش از 40 برند و 70 شرکت را مدیریت می‌کند. در کل، 14 واحد استراتژیک کسب و کار ما بیش از 1 میلیارد واحد محصول در هر سال در 80 گروه محصول فروش دارند.

    فعالیت‌های شما در کدام بخش‌ها متمرکز هستند؟
    گروه صنعتی گلرنگ سبد محصول متنوعی از بخش‌های مختلف کسب و کار دارد. ما در زمینه مراقبت شخصی، مراقبت از منزل و پارچه و آرایشی و زیبایی فعالیت می‌کنیم. ما همچنین در زمینه غذا و خوراکی از جمله روغن خوراکی، آدامس و غذاهای کنسروی نیز فعالیت داریم. در صنعت دارویی ما یک شرکت سرمایه‌گذاری به نام شرکت سرمایه‌گذاری دارویی گلرنگ تاسیس کرده‌ایم که خود به عنوان یک شرکت هلدینگ برای 6 شرکت تابعه محسوب می‌شود که عهده‌دار مسئولیت کسب و کار دارویی از تحقیق و توسعه تا تولید و پخش است. یکی دیگر از بخش‌های مهم کسب و کار گروه صنعتی گلرنگ خرده فروشی و پخش است. ما زنجیره‌ای از 700 فروشگاه خرده فروشی به نام فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش(OK) داریم که امیدواریم تا سال 2018 به تعداد 1000 فروشگاه برسد. گروه صنعتی گلرنگ همچنین در ساخت‌وساز نیز فعالیت می‌کند. ما یک مجتمع تجاری به نام کورش‌مال ساخته‌ایم که شامل 500 فروشگاه خرده فروشی، یک مجموعه سینمایی با 14 سالن، 3000 صندلی، مرکز تفریحی خانوادگی، فود کورت، و مجموعه کودکان می‌شود. کورش مال 1.3 میلیون متر مربع است و ماهیانه به طور متوسط در حدود یک میلیون بازدیدکننده دارد.
    انرژی و معدن یک بخش مهم دیگر برای گروه صنعتی گلرنگ و ایران است. در سال 2008 ما یک شرکت هلدینگ به نام گروه سرمایه‌گذاری مهد خاورمیانه تاسیس کردیم که در حال حاضر 25 شرکت را در بخش‌های مختلف نفت، گاز و معدن مدیریت می‌کند و پروژه‌های متنوع کوچک و بزرگ را به سرانجام می‌رساند. ما همچنین معادن مختلفی از جمله مس، روی و معادن سرب دایم. ما در مرحله‌ی انجام مطالعات هستیم و با در نظر گرفتن تجزیه و تحلیل‌های هزینه ـ فایده، دست به استخراج خواهیم زد و امیدواریم در این زمینه به حداکثر بهره‌وری برسیم.

    چشم‌انداز شما این است که تا سال 2025 به یکی از 500 شرکت برتر جهان تبدیل شوید. برای دستیابی به این هدف چه استراتژی اتخاد کرده‌اید؟
    چشم‌انداز گروه صنعتی گلرنگ تبدیل شدن به یکی از 500 شرکت برتر جهان تا سال 2025 است. دستیابی به مهم آسان نیست. با این حال ما مطمئن هستیم که با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر همکاران و رهبری مناسب در طول 8 سال آینده به هدفمان خواهیم رسید.

    برچسب ها