عصر خودرو

کاهش ۹درصدی بودجه مجموعه وزارت راه در لایحه بودجه ۹۷

عصر بازار- اعتبار در نظر گرفته شده برای شرکت ها و سازمان های تابع وزارت راه و شهرسازی در لایحه پیشنهادی سال ۹۷ دولت، ۷۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است که در مقایسه با بودجه سال ۱۳۹۶ حدود ۹ درصد کاهش را نشان می دهد.

کاهش ۹درصدی بودجه مجموعه وزارت راه در لایحه بودجه ۹۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در لایحه بودجه دولت برای سال آینده، اعتبار برخی سازمان ها و شرکت های تابع وزارت راه و شهرسازی بیش از 90 درصد افزایش یا 62 درصد کاهش یافته است.
    در این لایحه، بودجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور افزایش ایمنی در راه های کشور و رفع نقاط حادثه خیز و تعمیر و نگهداری راه های دولت 20 هزار و 40 میلیارد ریال در نظر گرفته که نسبت به بودجه سال 1396 حدود 96 درصد رشد نشان می دهد.
    همچنین دولت برای سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی با هدف ساخت و تکمیل برخی ساختمان های عمومی و دولتی کشور هشت هزار و 930 میلیارد ریال پیشنهاد کرده که نسبت به بودجه سال 1396 حدود 82 درصد افزایش یافته است.
    دولت در بودجه سال آینده برای سازمان هواپیمایی کشوری یک هزار و 80 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفت که نسبت به سال 1396 حدود 52 درصد افزایش یافته است.
    بودجه سازمان هواشناسی کشور نیز با یک هزار و 140 میلیارد ریال اعتبار نسبت به بودجه امسال حدود 46 درصد رشد نشان می دهد.
    دولت در سال آینده برای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مجموع یک هزار و 40 میلیارد ریال بودجه در نظر گرفت که نسبت به اعتبار امسال 31 درصد افزایش یافته است.
    بودجه راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در سال آینده 15 هزار و 820 میلیارد ریال تعیین شده است که در مقایسه با بودجه سال 1396 حدود 10 درصد افزایش دارد.
    دولت در لایحه پیشنهادی خود به مجلس اعتبار شرکت شهر فروگاهی امام خمینی (ره) را از 160 میلیارد ریال در سال 1396 به 60 میلیارد ریال در بودجه امسال رسانده و 62 درصد کمتر کرده است.
    در بودجه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی بودجه 42 هزار و 700 میلیارد ریالی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور به 23 هزار و 740 میلیارد ریال رسیده است که کاهش 44 درصدی را نشان می دهد.
    در لایحه بودجه سال 1396 کل کشور اعتبار عمرانی (تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) وزارت راه و شهرسازی بیش از 86 هزار میلیارد ریال بود که در بودجه سال 1397 این رقم به 78 هزار و 300 میلیارد ریال کاهش یافته است.
    به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، رییس جمهوری امروز (یکشنبه) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1397 را تقدیم کرد.
    سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آتی 11 میلیون و 949 هزار و 354 میلیارد و 674 میلیون ریال است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو