عصر خودرو

با محدودیت‌های ایجاد شده برای مقابله با آلودگی هوا؛

قیمت‌ تولیدکنندگان چینی به پایین‌ترین سطح ۴ ماهه خود رسید

عصر بازار- در ماه نوامبر، رشد قیمت‌های تولیدکنندگان چین به علت کاهش فعالیت‌های تولیدی کارخانجات این کشور تحت محدودیت‌های ایجاد شده برای مبارزه با آلودگی هوا، کندتر شد و به کمترین میزان ۴ ماهه خود رسید.

قیمت‌ تولیدکنندگان چینی به پایین‌ترین سطح ۴ ماهه خود رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، در ماه نوامبر، رشد قیمت‌های تولیدکنندگان چین به علت کاهش فعالیت‌های تولیدی کارخانجات این کشور، تحت محدودیت‌های ایجاد شده برای مبارزه با آلودگی هوا، کندتر شد و به کمترین میزان 4 ماهه خود رسید که این باعث شد تقاضا برای مواد اولیه هم، کاهش یابد.

    اداره ملی آمار روز شنبه اعلام کرد که قیمت‌های تولیدکننده در ماه نوامبر، 5.8 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که کمترین رشد آن، از ماه جولای تاکنون است. این افزایش اندکی از حد مورد انتظار بازار کمتر بود و نسبت به رشد 6.9 درصدی ماه گذشته هم، با کاهش روبرو شده بود.

    نظرسنجی رویترز از تحلیل‌گران، پیش‌بینی می‌کرد که در ماه نوامبر، شاخص پی‌پی‌آی (قیمت تولیدکننده) 5.9 درصد نسبت به سال قبل رشد کند که به علت رشد بالای قیمت‌ها در سال گذشته، همچنان نسبت به آن سال، رشد کمتری محسوب می‌شود.

    ون بین، اقتصاددانی از بانک مین‌شنگ در پکن، می‌گوید: تلاش‌های حفظ محیط زیست دولت چین، بر تولید شرکت‌ها و کارخانجات کوچک و میان‌رده تاثیر گذاشته و تقاضا برای مواد اولیه را کاهش داده است.

    در حالی که چین شمالی رسماً در میانه ماه نوامبر، وارد فصل استفاده از دستگاه‌های گرمایشی می‌شود، دولت برای رفع آلودگی شدید هوا در زمستان اقدامات خود را بیشتر کرده و به بسیاری از شرکت‌های با آلایندگی بالا نظیر شرکت‌های ذوب آهن و نورد فولاد دستور داده است که تولیدات خود را کاهش داده یا متوقف کنند.

    همچنین داده‌های اداره آمار نشان داد که قیمت مواد خام و اولیه 7.5 درصد در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته، افزایش یافته است که این نسبت به 9 درصد افزایش در ماه اکتبر، افت داشته است.

    هرچند محدودیت‌های تولیدی کارخانه‌ها باعث شده است که وحشت از کمبود عرضه به وجود بیاید و قیمت‌های پیش‌خرید سنگ آهن و فولاد بالا برود.

    در ماه نوامبر قیمت پیش‌خرید فولاد شانگ‌های 9.7 درصد و قیمت سنگ آهن، 16.5 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافتند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو