عصر خودرو

افزایش تقاضای چین قیمت نفت را در بازار صعودی کرد

عصر بازار- در معاملات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت برنت دریای شمال یک دلار صعود کرد و مجدداً به بالای ۶۳ دلار بازگشت.

افزایش تقاضای چین قیمت نفت را در بازار صعودی کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، افزایش تقاضای نفت چین در کنار نگرانی‌ها نسبت به اعتصاب احتمالی در بزرگ‌ترین صادرکننده نفت آفریقا باعث شد قیمت نفت در معاملات امروز در بازار لندن روندی افزایشی را در پیش گیرد.

    بنابه اعلام گمرک چین واردات نفت این کشور به 9.01 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. افزایش تقاضای چین می‌تواند این کشور را با پشت سر گذاشتن آمریکا به بزرگ‌ترین واردکننده نفت در جهان تبدیل کند.

    بنا به پیش‌بینی بانک سرمایه‌گذاری جسریز آمریکا تقاضای جهانی نفت در سال 2018، 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت که بخش قابل توجهی از آن ناشی از افزایش 10 درصدی واردات نفت چین خواهد بود.

    توماس وارگا کارشناس موسسه PVMOIL معتقد است که هم‌اکنون بازار بیش از آنکه بیمار به نظر برسد، در سلامت به سر می‌برد. از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که کارگران بخش صنعت نفت نیجریه به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت آفریقا نیز دست به اعتصاب بزنند.

    به گزارش بلومبرگ در آخرین مبادلات امروز بازار جهانی نفت، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 98 سنت افزایش نسبت به دیروز، 63.18 دلار قیمت‌گذار شده است. نفت وست تگزاس اینتر مدییت با 93 دلار افزایش 57.62 دلار در هر بشکه به فروش رسیده است. در آخرین مبادلات بازار جهانی انرژی قیمت اوپک نیز 60.73 دلار در هر بشکه تعیین شده است.

    برچسب ها