عصر خودرو

ممنوعیت مصرف زغال‌سنگ در چین لغو شد

عصر بازار- دولت چین بدنبال روبرو شدن کشور با بحران گرمایشی در یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای از سیاست انرژی خود، به برخی از شهرهای شمالی اجازه داد زغال سنگ مصرف کنند.

ممنوعیت مصرف زغال‌سنگ در چین لغو شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، پکن به منظور کاهش آلودگی، زمستان امسال استفاده از زغال سنگ برای گرمایش را ممنوع اعلام کرد.

    منطقه شمالی چین طی سال‌های اخیر در فصل زمستان مه‌دود سنگینی را شاهد بوده است.

    اما بدنبال ممنوعیت استفاده از زغال سنگ، میلیون‌ها نفری که موفق نشده بودند به جای زغال سنگ از سوخت‌های دیگر استفاده کنند، سیستم گرمایشی مناسبی نداشتند.

    ممنوعیت زغال سنگ ظاهرا به کمبود گاز منجر شده زیرا همه به گاز به عنوان منبع جدید سوخت هجوم بردند و در نتیجه این مشکل پیچیده شد.

    طبق گزارش رسانه‌های چین، وزارت محیط زیست چین دستورالعملی را برای 28 شهر در سراسر مناطق شمال-شرق این کشور صادر کرد.

    در این بیانیه آمده که وزارت محیط زیست دریافته که در برخی از مناطق کار برای جایگزین کردن زغال سنگ با برق یا گاز طبق برنامه، هنوز پایان نیافته و نگرانی‌هایی نسبت به منابع سوخت برای فراهم کردن گرمایش وجود دارد. چنین مناطقی اجازه خواهند داشت برای گرمایش زغال سنگ بسوزانند و در گذر از زغال سنگ، باید اطمینان حاصل کنند که اصل شماره یک، گرم نگه داشتن مردم در زمستان است.

    بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، دولت چین بدنبال رسیدن آلودگی هوا به مرز بحرانی در سال‌های اخیر، زمستان امسال یک پروژه زغال سنگ به گاز را در منطقه صنعتی شمال به اجرا گذاشته بود.

    تحلیل آمار ماهواره‌ای و آمار دولتی کیفیت هوا از سوی گروه محیط زیستی صلح سبز نشان می‌دهد آلودگی ناشی از سوختن زغال سنگ کاهش یافته است.

    ممنوعیت زغال سنگ باعث شد همه به سوی استفاده از گاز طبیعی هجوم ببرند اما این امر به کمبود این سوخت و افزایش سرسام آور قیمت آن منجر شد. در نتیجه برخی از استان‌های چین مصرف تجاری و صنعتی گاز را محدود کردند.

    یک سخنگوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد واردات گاز قرار است با راه اندازی خطوط لوله جدید گازی و پایانه‌های گاز طبیعی مایع افزایش پیدا کند.

    برچسب ها