عصر خودرو

(۷۱) Kish Invex ۲۰۱۵

نایب رییس هیت مدیره نهاد های سرمایه گذاری ایران: ارزش بازاری شرکت ها نسبت به ارزش جایگزینیشان تفاوت معناداری پیدا کرده است

عصر بازار: نایب رییس هیت مدیره نهاد های سرمایه گذاری ایران گفت: ارزش بازاری شرکت ها نسبت به ارزش جایگزینیشان تفاوت معناداری پیدا کرده است.

نایب رییس هیت مدیره نهاد های سرمایه گذاری ایران: ارزش بازاری شرکت ها نسبت به ارزش جایگزینیشان تفاوت معناداری پیدا کرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، علی اسلامی بیدگلی در پنل تخصصی سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران، بیان کرد: در ماه های اخیر شاهد اتفاقات مثبتی در کشور بوده ایم که این اتفاقات مصادف با حوادث بیرونی شده است. اگر بخواهیم رخداد های مثبت بعد از رفع تحریم ها را بررسی کنیم اولین نکته افزایش قدرت چانه زنی بنگاه های اقتصادی ایران است که در دوره تحریم این قدرت چانه زنی به شدت کاهش پیدا کرده بود.
    دومین مورد افزایش تعداد خریداران کالاهای تولیدی ایران است. در دوران تحریم مشتریان بعضی از کالاها به تعداد محدود شده بود این در حالیست که آمار ها نشان می دهد که طی دوران پساتحریم حجم فروش بنگاه ها افزایش قابل توجهی داشته است.
    وی کاهش هزینه نقل و انتقالات، تسهیل انتقال وجوه با دیگر کشور ها و کاهش محدودیت های مالی دولت را از دیگر نمادها مثبت دوران پساتحریم دانست و اضافه کرد: به دلیل افت نسبی بازار سرمایه و روندی که بازارهای جهانی داشته اند، ارزش بازاری شرکت ها نسبت به ارزش جایگزینیشان تفاوت معناداری پیدا کرده است.
    اسلامی به لزوم فراهم کردن پیش نیاز های حضور سرمایه گذاران خارجی اشاره و تشریح کرد: صورت های مالی باید بر اساس استاندارد های بین المللی تدوین شود همچنین با حضور موسسات بین المللی می توان زبان مشترکی با خارجی ها داشته باشیم. هم اکنون بسیاری از قوانین ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور باید بازنگری شود و نیاز به بازنگری جامع احساس می شود تا سرمایه گذاران خارجی بتوانند برای آینده برنامه ریزی بلند مدت کنند و بدانند در چند سال آتی چه اتفاقی برای سرمایه هاشان خواهد افتاد . به گفته وی نبود زبان مشترک برای بررسی طرح های توجیهی و قوانین مالیاتی سخت گیرانه از دیگر موارد مانع حضور خارجی هادر ایران است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها