عصر خودرو

پوتین برای شرکت در انتخابات ۲۰۱۸ روسیه بیانیه داد؛

ارزش روبل تقویت شد

عصر بازار- اسپوتنیک اعلام کرد بلافاصله پس از آنکه پوتین در بیانیه‌ای اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ روسیه شرکت خواهد کرد، روبل در مقابل دلار و یورو تقویت شد.

ارزش روبل تقویت شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس, اسپوتنیک پس از اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور اعلام کرد که تصمیم دارد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 روسیه شرکت کند، روند کاهشی ارزش «روبل» در برابر دلار و یورو کندتر شد.

    اوایل روز  و قبل از بیانیه پوتین مبنی بر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 دلار و یورو رشد ارزش بیشتر برابر روبل داشتند، به ویژه نرخ مبادله دلار قبل از این بیانیه 59.16 روبل بود که پس از آن به 59.08 روبل رسید.

    همچنین نرخ مبادله یورو هم در برابر روبل کاهش یافت به طوری که از 69.84 روبل در برابر یورو به 69.63 روبل رسید.

    روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین از تصمیم خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 خبر داد.

    پوتین برای نخستین‌بار در مارس 2000 به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد و در سال 2004 نیز دوباره در این پست از سوی مردم انتخاب شد. از سال 2008 تا سال 2012 وی در سمت نخست‌وزیری فعالیت داشت و آن زمان دیمتری مدودوف رئیس‌جمهور بود. در سال 2012 پوتین برای سومین بار به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد.

    اقتصاد روسیه در سال 2014 به واسطه اینکه روبل با کاهش قیمت جهانی نفت حدود نیمی از ارزش خود را از دست داد، در شرایط سخت به سر می‌برد، البته تحریم‌های اقتصادی غرب به دلیل اتفاقاتی که در شرق اوکراین افتاد نیز بی‌تأثیر نبود.

    کریمه در مارس 2014با رأی 97 درصدی این منطقه به استقلال از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد.

    برچسب ها