عصر خودرو

چین تا سال ۲۰۲۲ میلادی بزرگ ترین مصرف کننده جهان می شود

عصر بازار- با توجه به سیر صعودی واردات مصرفی به چین انتظار می رود تا ۵ سال آینده چین عنوان بزرگ ترین مصرف کننده جهان از آمریکا را از آن خود کند.

چین تا سال ۲۰۲۲ میلادی بزرگ ترین مصرف کننده جهان می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا  ، بر اساس تحقیقات انجام گرفته شده در شرکت سرمایه بین المللی چین، تغییر رویکرد چین بعنوان یک اقتصاد مصرف محور می تواند تا 5 سال آینده این کشور را به بزرگ ترین وارد کننده جهان تبدیل کند.

    در حال حاضر چندین سال است که چین بعنوان بزرگ ترین مصرف کننده مواد خام، قطعات و لوازم جانبی در جهان شناخته می شود؛ اما از منظر کالاهای مصرف کننده بعداز آمریکا در رتبه دوم قرار دارد.

    نتایج تحقیقات شرکت سرمایه بین المللی چین نشان می دهد که واردات چین در مقایسه با آمریکا از آسیا، آفریقا، اقیانوسیه، آمریکای جنوبی و اروپای شرقی پیشی گرفته است و انتظار می رود چین در این حوزه از آمریکا، بزرگ ترین اقتصاد جهان، سبقت گیرد.

    بر پایه این گزارش، افزایش واردات چین به دلیل تغییر رویه تدریجی چین از صادرات به مصرف گرایی است. تحلیلگران بر این باور هستند که واردات کالاهای مصرفی به چین بیشتر از مواد صنعتی خواهد بود و اکنون پرجمعیت ترین کشور جهان در حال تبدیل شدن به بزرگ ترین بازار مصرف کننده جهان است. 

    مصرف کنندگان چینی با افزایش اشتها برای محصولات عجیب و غریب روبرو هستند که رشد واردات را افزایش می دهد و این خبر خوبی برای اقتصاد جهانی است که در حال چالش با تقاضای ناکافی از زمان وقوع بحران مالی جهان به بعد است؛ ضمن اینکه افزایش مصرف گرایی چینی ها تاثیر بسزایی بر روی قسمت های دیگر جهان خواهد گذاشت و این موضوع در سال های پیش رو بعنوان مهمترین و جذاب ترین خبر اقتصادی خواهد بود.

    برچسب ها