عصر خودرو

ریزش ۱۳ دلاری طلا در بازار جهانی

عصر بازار- طلا پس از اینکه در معاملات روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رکورد در دو ماه اخیر سقوط کرد، در معاملات آسیایی روز چهارشنبه با وجود ضعیف شدن دلار تغییر چندانی نداشت.

ریزش ۱۳ دلاری طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در 1266.28 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه به 1260.71 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از ششم اکتبر بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 0.3 درصد افزایش یافت و به 1268.60 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه 12.80 دلار یا یک درصد کاهش یافته و در 1264.90 بسته شده بود.

    دلار روز چهارشنبه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به احتمال تعطیلی دولت آمریکا که خوش بینی نسبت به پیشرفت قانون اصلاحات مالیاتی را تحت الشعاع قرار داد، با کاهش روبه‌رو شد.

    در این بین بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را در نشست هفته آینده خود که آخرین نشست سیاست پولی این بانک در سال 2017 است، افزایش دهد.

    طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه نگهداری این فلز ارزشمند که سوددهی ندارد را افزایش می‌دهد.

    ذخایر صندوق سرمایه گذاری "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه 0.17 درصد کاهش یافت و به 845.47 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و 16.10 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری، با 0.1 درصد کاهش، به 915.10 دلار رسید و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری، 0.6 درصد افزایش یافت و به 988.20 دلار رسید.

    برچسب ها