عصر خودرو

وزیر انرژی عربستان:

تولید اوپک در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ افزایش نخواهد یافت

عصر بازار- وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد تولیدکنندگان نفت مذاکره درباره زمان افزایش تولید را در ژوئن آغاز می‌کنند با این همه اوپک به کاهش تولید در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ ادامه می‌دهد.

تولید اوپک در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ افزایش نخواهد یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک موافقت کرده‌اند به منظور حذف مازاد عرضه در بازار، کاهش تولید نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند با این‌همه اعلام کرده‌اند اگر بازار دچار کمبود عرضه شود، زودتر به توافقشان پایان می‌دهند.

    خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در ریاض گفت که انتظارات بر این است که اوپک روند کاهش را در نیمه دوم سال تغییر ندهد و فرض بر این بوده که تحولات غیرمنتظره‌ای روی ندهد.

    وی در برابر این پرسش که آیا تولیدکنندگان نفت در ژوئن که اوپک توافق کاهش تولید را مورد بازبینی قرار می‌دهد، شروع به بالا بردن تولید خواهند کرد گفت: ما تصور می‌کنیم که در ژوئن روشن خواهد شد که بازار چه زمانی متعادل می‌شود و ما در سال 2019 درباره اقدامی که باید انجام گیرد فکر خواهیم کرد.

    روسیه که امسال برای نخستین بار در راستای پیمان با اوپک، تولید نفت خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده است، خواستار پیام واضحی درباره نحوه خروج از کاهش تولید است تا اطمینان حاصل شود که بازار زودتر از زمان معمول دچار کمبود عرضه نخواهد شد و همچنین قیمت‌ها رشد سریعی پیدا نخواهند کرد و تولید شرکت‌های شیل آمریکا افزایش بیشتری پیدا نمی‌کند.

    فالح در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ریک پری، وزیر انرژی آمریکا گفت این کشور و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت مقدار فراوانی عرضه دارند تا به هر گونه اختلال ناگهانی واکنش نشان دهند.

    وی در ادامه افزود: ما نزدیک به دو میلیون بشکه در روز ظرفیت شناور داریم، بنابراین قادریم در صورت نیاز برای حفظ امنیت عرضه جهانی، تولیدمان را افزایش دهیم.

    بر اساس گزارش رویترز، تحت توافق کنونی، اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان با هدف کاهش ذخایر جهانی و پشتیبانی از قیمت‌ها، میزان عرضه را حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهند.

    وزیر انرژی عربستان گفت: عرضه از سوی تولیدکنندگان نفت که در این پیمان حضور ندارند مانند آمریکا همچنان رشد خواهد کرد و به ابهام نسبت به زمان کاهش ذخایر جهانی می‌افزاید.

    برچسب ها