عصر خودرو

معاون وزیر اقتصاد:

بورس ایران جذاب ترین بازار منطقه برای سرمایه گذاری خارجی

عصر بازار: معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در همایش "اقتصاد ایران در پساتحریم: کیش دروازه ورود" به راه اندازی تالار بین المللی بورس انرژی اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط قوت منطقه آزاد کیش در دوران پساتحریم، موضوع انرژی و حامل های انرژی است.

بورس ایران جذاب ترین بازار منطقه برای سرمایه گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، شاپور محمدی در دومین روز نمایشگاه KISH INVEX 2015 به کاهش ریسک های سیستماتیک اشاره کرد و گفت: ریسک سیاسی و سیستماتیک به طور محسوس در دو سال گذشته کاهش پیدا کرده و بدین ترتیب بازده فعالیتهای اقتصادی افزایش پیدا کرده است و  این شرایط را برای فعالیت تجار بهبود بخشیده است.

    وی بازار سرمایه ایران را جذاب خواند و گفت: P/E در بازار سرمایه ایران بسیار پایین است در حالیکه در بورس های دنیا این شاخص بسیار بالاتر است بنابراین ایران بازار جذابی برای سرمایه گذاری است و با گذر از تحریمها می توان به آینده بورس امیدوار بود.

    معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به فعالیت بورس انرژی در سه سال گذشته، گفت: بورس انرژی روند خیلی خوبی در کشف قیمت و معامله عادلانه حاملهای انرژی داشته است و فضای خیلی خوبی در این خصوص ایجاد شده که فعالان حوزه انرژی بتوانند در یک فضای رقابتی معاملات خودشان را در کارهای تجاری انجام بدهند.

    وی در ادامه افزود: یکی از نقاط کلیدی جزیره کیش در دوران پساتحریم به موضوع انرژی برمی گردد و با توجه به اینکه سه سال از راه اندازی بورس انرژی می گذرد هم اکنون این بورس می تواند راه اندازی یک تالار بین المللی را در کیش در برنامه های خود قرار دهد تا معامله بین المللی حاملهای انرژی در جزیره کیش کلید بخورد.

    محمدی با اهمیت راه اندازی تالار بین المللی بورس انرژی در کیش اظهار داشت:  تالار بین المللی می تواند بورس انرژی را وارد فاز منطقه ای کند و سطح تعاملات اقتصادی را با منطقه افزایش بدهد تا وارد بازارهای جدید بشود و از این طریق تأثیرد جدی در معادلات انرژی منطقه ای داشته باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو