عصر خودرو

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

اوپک در تمدید کاهش تولید نفت رفتار معقولانه‌ای درپیش گرفت

عصر بازار- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر اعضاء اوپک تعهدپذیری در تصمیمات داشته باشند حتما می توان شرایط قیمت نفت را کنترل کرد.

اوپک در تمدید کاهش تولید نفت رفتار معقولانه‌ای درپیش گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، علی بختیار با اشاره به نشست اخیر اوپک و تمدید کاهش تولید اظهار داشت: این دفعه سومی است که اوپک در  نشست خود با کاهش تولید و فریز نفتی موافقت می کند، به نظر می‌رسد اوپک رفتار معقولانه‌ای را در پیش گرفته تا نظام عرضه و تقاضای نفت در بازار را مدیریت کند.

    وی تصریح کرد: با این اقدامات خوب و همگرایی که در اعضاء اوپک صورت گرفته شاهد هستیم قیمت‌ها چندان به سمت نزول حرکت نکرده و تقریبا سیر صعودی  نفت را داشته‌ایم.

    نماینده مردم گلپایگان در مجلس همچنین بیان کرد: در واقع به سمت یک قیمت معقول و عاقلانه در رابطه با حفظ حقوق کشورهای تولید کننده نفت گام برمی‌داریم و اگر این مسیر به همین شکل اجماع و همگرایی در اعضاء اوپک دنبال شود و اعضاء در کاهش تولید و فریز نفتی تعهدپذیری داشته باشند، حتما می‌توان شرایط قیمتی را کنترل کرد به ویژه این‌که عربستان پایبند به تصمیمات اوپک باشد.

    نماینده مردم گلپایگان در مجلس با اشاره به این‌که دولت به زودی لایحه بودجه 97 را تقدیم مجلس می‌کند گفت: این احتمال وجود دارد که برای واقعی دیدن قیمت نفت در بودجه تغییراتی ایجاد شود و تصمیم گیری در این زمینه حتی تا آخرین زمان‌های منتهی به ارائه لایحه هم موکول شود.

    برچسب ها