عصر خودرو

بسته ضد رکود نسخه شفابخش بورس نیست

رشد بورس در گرو رفع مشکلات ساختاری بازار سرمایه است

عصر بازار: مدیرعامل کارگزاری کارآمد معتقد است: بازار سرمایه کشور با مشکلات ساختاری مواجه است تا مدامیکه این مشکلات رفع نشود با سیاست هایی چون بسته خروج از رکود یا کاهش نرخ سود بانکی نمی توان رونق را به این بازار بازگرداند.

رشد بورس در گرو رفع مشکلات ساختاری بازار سرمایه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، فرزام ابوعلی اظهار کرد: بازار سرمایه کشور با مشکلات ساختاری مواجه است تا مدامیکه این مشکلات رفع نشود با سیاست هایی چون بسته خروج از رکود یا کاهش نرخ سود بانکی نمی توان رونق را به این بازار بازگرداند.

    او افزود: این مشکلات ساختاری نیز شمال مواردی چون؛ ریزش قیمت نفت، کاهش قیمت مواد اولیه در بازارهای جهانی، تنگنای شدید مالی اقتصاد ایران، تناقض در سیاست های اقتصادی دولت ، خروج بازیگران اصلی در بورس ، است.

    مدیرعامل کارگزاری کارآمد معتقد است: در این شرایط بسته ضدر رکود نمی توان اثر گذاری چندانی در این بازار داشته باشد و اثرش خنثی می شود و حتی به نظر نمی‌رسد که در کوتاه‌مدت نیز بتواند اثرات مطلوبی در این بازار ایجاد کند.

    ابوعلی خاطرنشان کرد:‌ از طرف دیگر در شرایط فعلی تحلیل اشتباه یا ناقصی که در بازار انجام می‌گیرد باعث ایجاد انحراف در بازار سرمایه شده است و بیشتر خرید و فروش ها بر اثر جو روانی انجام می شود تا اینکه بر پایه تحلیل های اصولی باشد.

    این فعال بازار سرمایه معتقد است: سایه سنگین مشکلات ساختاری باعث شده است تا در دوسال اخیر بازیگران اصلی از بورس خارج شوند و افرادی وارد این بازار شده اند که عمدتا غیر حرفه ای و بی تجربه هستند. به همین جهت باید متولیان اقتصاد و بازار سرمایه کشور در این زمینه چاره اندیشی کنند تا بیش از این رکود این بازار را زمین گیر نکند.

    او افزود: در حال حاضر باتوجه گزارش های شش ماهه نامطلوب شرکت ها و مشخص نبودن زمان دقیق اجرای برجام نمی توان پیش بینی کرد که این بازار در پایان سال از رونق خارج خواهد شد یا خیر.

    ابوعلی تاکید کرد: البته به طور کل پیش‌بینی می‌شود باتوجه به اینکه برجام اجرایی شود در پایان سال شاهد وضعیت بهتری در بازار بورس و سرمایه باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو