عصر خودرو

رئیس کل بیمه مرکزی :

رشد ۲۰ درصدی صنعت بیمه در هشت ماهه نخست امسال

عصر بازار- رئیس کل بیمه مرکزی از رشد ۲۰ درصدی صنعت بیمه در هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت، رشد خسارت هم متناسب با رشد حق بیمه بوده که نشان می دهد صنعت بیمه روند کنترل ریسک را جدی گرفته است.

رشد ۲۰ درصدی صنعت بیمه در هشت ماهه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی در بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه اظهار کرد: در دو دهه گذشته صنعت بیمه رشد خوبی داشته و رشد این صنعت، چهار برابر تولید ناخالص داخلی بوده است.
    رئیس کل بیمه مرکزی افزود: وظیفه بیمه مرکزی حفظ حقوق بیمه گذاران، سهامداران و بیمه گران است و به همین دلیل، موضوع حاکمیت شرکتی، پیگیری و آیین نامه آن به تصویب رسید.
    همتی با بیان این که مدیریت ریسک از الزامات اصلی حاکمیتی شرکتی به شمار می رود، افزود: این آیین نامه سبب می شود شرکت های بیمه، کنترل اثربخش و مدیریت ریسک را جدی بگیرند.
    وی، فلسفه وجودی شرکت های بیمه را قبول ریسک از سوی بیمه گذاران دانست و ادامه داد: از این رو، نهاد ناظر صنعت بیمه باید بر اثربخش بودن مدیریت ریسک از سوی شرکت های بیمه نظارت کند.
    رئیس کل بیمه مرکزی، نبود آموزش های دقیق و ضعف ارتباطات بین المللی در زمینه مدیریت ریسک را دو چالش صنعت بیمه برشمرد و افزود: دوستانی که به نوع خاصی از مدیریت بر بنگاه عادت کرده اند، ممکن است پذیرش حاکمیت شرکتی برایشان سخت باشد اما به نظر می رسد در بلند مدت، همه ذینفعان صنعت بیمه از منافع این نوع مدیریت بهره مند می شوند.
    همتی به اقدامات بیمه مرکزی برای کنترل توانگری مالی و اعمال نظارت بر شرکت های بیمه اشاره کرد و گفت: تخصصی کردن شرکت های بیمه و تفکیک شرکت های بیمه عمر از غیر عمر، یکی از رویکردهای ماست که مقررات مورد نیاز برای آن به تصویب رسیده است.
    رئیس کل بیمه مرکزی افزود: در بیمه مرکزی، مدیریت ویژه نظارت بر بیمه های عمر در هفته آینده راه اندازی می شود تا نظارت جدی و کنترل بیشتری بر این نوع بیمه ایجاد شود.
    همتی اظهار کرد: آیین نامه 94 با رویکرد ریسک بیمه گری تهیه شده و دیگر نمی توان ضریب خسارت در یک رشته بیمه در شرکت های بیمه رو به افزایش بوده اما قیمت بیمه نامه آن رو به کاهش باشد که این آیین نامه از سال 97 در صنعت بیمه اجرایی می شود.
    وی افزود: توسعه سامانه نظارت بر صنعت بیمه و اعمال «کد یکتا» برای رشته شخص ثالث اقدام دیگری بود که در آینده نزدیک در رشته های دیگری چون آتش سوزی و باربری نیز اعمال می شود و اقدامی برای کاهش تخلف در صنعت بیمه است.
    رئیس کل بیمه مرکزی به تلاش برای واگذاری بیمه اتکایی به شرکت های خارجی اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین بار پس از نزدیک به یک دهه، ریسک های خسارت بار را به خارج از کشور منتقل کردیم که از هدررفت سرمایه ملی جلوگیری می کند.
    همتی با بیان اینکه لایحه ایجاد صندوق تأمین خسارت همگانی مراحل پایانی تصویب را در مجلس می گذراند، ابراز امیدواری کرد؛ با تأسیس این صندوق، بتوان در زمان بروز حوادث کمک های بهتری به حادثه دیدگان داشته باشیم.
    امیر صفری سرپرست پژوهشکده بیمه و دبیر همایش نیز در آیین آغاز به کار این همایش با گرامیداشت 13 آذر روز بیمه اظهار کرد: موضوع همایش امسال به مدیریت ریسک اختصاص دارد.
    وی افزود: حوادث طبیعی فاجعه بار و برخی حوادث با منشاء انسانی در جامعه ما به دفعات در حال رخ دادن است و به دلیل این چالش مهم، همایش امسال به مدیریت ریسک اختصاص یافت تا راه حل هایی برای آن پیدا شود.
    صفری گفت: در این همایش از متولیان ریسک در حوزه های حمل و نقل، انرژی، مسکن و مدیریت بحران دعوت شده است تا نقطه نظرات خود را در این زمینه ارایه کنند.
    به گفته وی، در همایش امسال 15 مقاله از میان 130 مقاله ارسالی در نشست های تخصصی ارایه می شود.
     بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه با موضوع «مدیریت ریسک و بیمه؛ الزامات، چالش ها و راهکارها» امروز در سالن همایش های برج میلاد برپاست.
    علاوه بر مدیران، کارشناسان و دست اندرکاران صنعت بیمه، کارشناسانی از کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس و جمهوری آذربایجان نیز به این همایش دعوت شده اند تا تجربیات صنعت بیمه در کشورها خود در زمینه مدیریت ریسک را با بیمه گران ایرانی به اشتراک بگذارند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو