عصر خودرو

رییس جمهور ونزوئلا :

ونزوئلا ارز رمزگار نفتی منتشر می کند

عصر بازار- رییس جمهور ونزوئلا گفت: ارز رمزنگار جدیدی بر پایه پشتیبانی ذخایر طبیعی خود منتشر خواهیم کرد تا بتوانیم به سیستم های مالی جهان ورود و با تحریم های اقتصادی آمریکا مبارزه کنیم.

ونزوئلا ارز رمزگار نفتی منتشر می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، «نیکولاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا گفت: کشورش قصد دارد برای مقابله با سیستم مالی آمریکا ارز رمزنگاری را تحت عنوان «پترو» یا همان «نفتی» منتشر کند که توسط ذخایر گسترده منابع طبیعی این کشور از قبیل نفت، گاز و معادن طلا پشییبانی می شود.

    «مادورو» در بیانیه ای در تلویزیون دولتی این کشور گفت: ونزوئلا در حال معرفی کردن ارز رمزنگار خود است. و این ارز رمزنگار این اجازه را به ما می دهد تا بمنظور حرکت به سمت شکل های جدید فاینانس بین المللی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور خود نوآوری داشته باشیم.

    هدف از انتشار ارز رمزنگار نفتی ونزوئلا ارتقا صندوق ذخایر پولی این کشور بمنظور انجام تراکنش های بین المللی و شکستن تحریم های مالی علیه این کشور است. 

    همچنین با وضع تحریم های اقتصادی علیه ونزوئلا توسط ایالات متحده آمریکا، فقط طی 4 هفته گذشته از ارزش پول ملی این کشور، بولیوار، تقریبا 57 درصد کاسته شده است.

    «مادورو» در این باره گفت: با جنگ مالی علیه کشور خود روبرو شده ایم که مخالفین آن را انکار می کنند. بازرگانانی در ونزوئلا وجود دارند که تحت تاثیر تحریم های دونالد ترامپ قرار نگرفته اند و با در نظر گرفتن این نکات مثبت به قرن بیست و یکم ملحق می شویم. رییس جمهور ونزوئلا ایجاد یک رصدخانه بلاک چین را برای نظارت بر روی توسعه و راه اندازی ارز رمزنگار جدید را تصویب کرد.

    ونزوئلا دارای بزرگ ترین ذخایر نفت خام جهان است؛ اما به دلیل سقوط قیمت نفت از اواسط سال 2014 میلادی دچار بحران اقتصادی و رکود شده و قیمت سبد نفت ترش این کشور به تازگی 550.15 دلار ثبت شده است.

    برچسب ها