عصر خودرو

با حضور معاون وزیر صنعت و هیات اقتصادی ایران در مادرید؛

اولین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اسپانیا برگزار می شود

عصر بازار- قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در راس هیأتی ۶۰ نفره متشکل از نمایندگان بخش های مختلف دولتی و فعالان بخش خصوصی به منظور برگزاری اولین کمیسیون اقتصادی میان دو کشور و توافق برای همکاری های اقتصادی وارد مادرید شد.

اولین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اسپانیا برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، 'مجتبی خسروتاج' رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و هیات همراه در روزهای 13 و 14 آذر علاوه بر دیدار با مقامات اسپانیایی و بازدیدهای فنی‌، اولین کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور را برگزار خواهند کرد.
    امضای نقشه راه همکاری های اقتصادی ایران و اسپانیا و امضای چند یادداشت تفاهم همکاری در بخش های مختلف از جمله بین صندوق ضمانت صادرات ایران و آژانس بیمه صادرات و سرمایه گذاری اسپانیا از دیگر برنامه های پیش روی هیات ایرانی در اسپانیا است.
    برپایی همایش بزرگ فرصت های همکاری اقتصادی بین ایران و اسپانیا با حضور مدیران تجاری، اقتصادی، بانکی و سرمایه گذاران اسپانیایی و تشکیل کمیته های موضوعی و نشست های تخصصی میان فعالین اقتصادی دو کشور از دیگر برنامه های پیش بینی شده در مدت زمان حضو هیات اقتصادی ایران در اسپانیا خواهد بود.
    در ترکیب هیأت ایرانی نمایندگانی از وزارتخانه های صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نفت، نیرو، معاونت فناوری ریاست جمهوری و بانک مرکزی و مدیران چندین شرکت خصوصی حضور دارند و وزارت اقتصاد، صنعت و رقابت پذیری اسپانیا میزبان هیأت ایرانی است و وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی اسپانیا در آن مشارکت دارد.
    اسپانیا از کشورهای پیشتاز اروپایی در زمینه های تجاری و اقتصادی و سرمایه گذاری در دوره پسابرچام است.
    از ماه سپتامبر 2015 که هیأتی اقتصادی، سه وزیر اسپانیایی را در سفر به تهران همراهی کردند، تاکنون چند هیأت اقتصادی بین دو کشور و از جمله با ایالت های مختلف اسپانیا دیدار و گفت وگو کرده اند.
    همچنین تعاملات تجاری و اقتصادی دو کشور با دو ویژگی انتقال فناوری برتر و تأمین مالی پروژه ها سیر صعودی به خود گرفته و همکاری های گسترده ای در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، دارو، فولاد، هواپیمایی، الکترونیک، کشاورزی، شیلات، قطعات خوردو، صنایع سنگین، گردشگری و هتل سازی بین دو کشور صورت گرفته و دولت اسپانیا و موسسات تضمین اعتبارات صادرات نقش مهمی در این گشایش اقتصادی ایفا کرده اند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو