عصر خودرو

احتمال تغییر سیستم قیمت گذاری طلای جهانی توسط روسیه و چین

عصر بازار- از آنجایی که کشورهای گروه بریکس شامل روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی همگی یا تولیدکننده یا مصرف کننده و یا هم تولیدکننده و هم مصرف کننده طلا هستند، احتمال زیادی وجود دارد که بتواند شبکه تجارت بین المللی خود را بر اساس معاملات تحویل فوری طلا ایجاد کند.

احتمال تغییر سیستم قیمت گذاری طلای جهانی توسط روسیه و چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، الگوهای قیمت گذاری طلا در چنین سیستمی بر اساس خرید و فروش طلای واقعی و نه اوراق بهادار طلا خواهد بود که این به معنی خروج از سیستم فعلی که قیمت جهانی طلا را تعیین می کند.
    چنین سیستمی تهدیدی برای بازارهای تجاری طلا در لندن و نیویورک است.
    هم اکنون بازارهای آتی «او. تی. سی» لندن و «کامکس» نیویورک تعیین کننده قیمت جهانی طلا هستند.
    در بازارهای او. تی. سی و کامکس در حقیقت مشتقات مصنوعی طلا (اوراق بهادار طلا) خریداری می شوند و به طور کامل جدا از بازار تحویل فوری هستند که در آنها خریدار، طلای واقعی تحویل می گیرد، نه اوراق بهادار طلا.
    در بازار لندن مشتقی که خرید و فروش می شود اوراق بهاداری است که پول آنها نقد پرداخت می شود اما طلا در مالکیت بانک است و خریدار در حقیقت طلبکار بانک می شود.
    در بازار نیویورک مشتقی که خرید و فروش می شود، قراردادها آتی طلا است که در بازار قابل خرید و فروش هستند و پول آنها اغلب نقد پرداخت می شود و پشتوانه آنها مقدار کمی طلای واقعی است.
    تولیدکنندگان اصلی طلا یعنی روسیه و چین و دیگر کشورهای گروه بریکس می توانند شیوه فعلی تعیین قیمت جهانی طلا که در یک محیط تجاری مصنوعی که کاری با بازار خرید و فروش طلای واقعی ندارد را عوض کنند.

    برچسب ها