عصر خودرو

توسط جمهوری‌خواهان؛

لایحه اصلاح مالیاتی ۱.۵ تریلیون دلاری ترامپ تصویب شد

عصر بازار- سرانجام «دونالد ترامپ» موفق به متقاعد کردن جمهوری‌خواهان برای تصویب لایحه اصلاح مالیاتی بزرگ در آمریکا شد.

لایحه اصلاح مالیاتی ۱.۵ تریلیون دلاری ترامپ تصویب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، ساعاتی پیش دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تصویب لایحه اصلاح مالیاتی توسط جمهوری‌خواهان مجلس سنا را  یک حرکت روبه جلو به منظور ایجاد تغییرات اساسی در نظام مالیاتی ایالات متحده عنوان کرد.

    ترامپ در توئیت خود نوشت: بزرگ‌ترین لایحه کاهش مالیات در تاریخ آمریکا در مجلس سنا تصویب شد و اکنون این جمهوری‌خواهان بزرگ در حال تصویب نهایی آن هستند و من از مجلس نمایندگان و جمهوری‌خواهان سنا برای این انجام این کار سخت و تعهد خود سپاسگزاری می کنم.

    این لایحه مالیاتی با 51 رای مثبت به تصویب رسید و سناتور «باب کورکر» تنها جمهوریخواهی است که رای منفی به این لایحه داد؛ البته کاهش 1.5 تریلیون دلاری مالیات بزرگ‌ترین کاهش مالیات در تاریخ آمریکا با توجه به نسبت نرخ تورم یا تولید ناخالص داخلی این کشور نیست.

    ترامپ در این باره گفت: تصویب لایحه مالیاتی، آمریکا را  یک گام به کاهش بزرگ مالیات برای خانواده های کارگر در سرتاسر آمریکا نزدیک تر کرد.

    وی همچنین از «میچ مک کانل»، رهبر اکثریت مجلس سنا و سناتور «اُرین هاچ»، دومین مقام ارشد جمهوری‌خواه در اتاق، برای تسلیم لایحه از طریق سنا تشکر کرد و اظهار داشت: بی صبرانه منتظر امضای نهایی این لایحه تا قبل از کریسمس هستیم.

    این لایحه درست 3 هفته پس از بررسی «قانون کار و کاهش مالیات» مجلس سنا به تصویب رسید و با وجود برخی فشارها از سوی اعضای حزب جمهوری‌خواه آمریکا و درگیری در روز جمعه به منظور ایجاد تغییرات در آخرین لحظه، رهبران جمهوری‌خواه توانستند این لایحه را در مجلس سنا به تصویب برسانند.

    «سارا ساندرز» مسئول رسانه ای کاخ سفید در بیانیه ای از قانون‌گذارن برای رای به این لایحه تشکر کرد؛ در این بیانیه آمده است:« آن دسته از سناتورهایی که با رای خود موجبات تصویب لایحه تاریخی کاهش مالیات را فراهم کرده اند، خدمت بزرگی را به تحقق شعار «اول آمریکا»، و همچنین رشد اقتصادی و بازسازی کشور بزرگ مان کرده اند. سیاست های این لایحه به گونه ای است که مالیات را برای خانواده‌های سخت کوش کاهش می دهد و اقتصاد ما را در مسیر رونق اقتصادی پایدار و اشتغالزایی قرار می دهد».

    از آنجایی که نسخه قانون کار و لایحه کاهش مالیات مجلس سنا از مجلس نمایندگان متفاوت است، این برنامه باید به کمیته کنفرانس که در آن اعضای هر دو مجلس حضور دارند، برده شود تا اختلافات نظر از بین برود.

    سناتور «چاک شومر»، دموکرات نیویورک و رهبر اقلیت در سخنرانی در جلسه سنا پیش از رأی گیری، رویکرد جمهوریخواهان را فرایند و محصولی نامید که هیچکس نمی تواند به آن افتخار کند و هر کسی باید از آن خجالت بکشد.

    او هشدار دهد که تغییرات صورت گرفته در این لایحه «تحت پوشش تاریکی»، حتی پول بیشتری را به جیب ثروتمندان و بزرگترین شرکت ها خواهد آورد در حالیکه افزایش مالیات، میلیون ها نفر از طبقه متوسط را شامل خواهد شد.

    این لایحه بعد از انجام برخی تغییرات در آخرین لحظات جهت متقاعد کردن برخی سناتورهای جمهوریخواه تصویب شد.

    برچسب ها