عصر خودرو

تحلیل نیلی از چالش‌های فولاد

ضرورت بازنگری در استراتژی صنعت فولاد

عصر بازار: مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور در تحلیلی از وضعیت صنعت فولاد ایران و جهان راهکارهایی را برای خروج این صنعت از رکود در بلند مدت ارائه کرد. از نظر مسعود نیلی کاهش رشد اقتصادی چین سبب می‌شود دنیا تا چند سال آینده با پدیده مازاد تولید فولاد روبرو شود.

ضرورت بازنگری در استراتژی صنعت فولاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مسعود نیلی در این تحلیل با اشاره به صنعت فولاد ایرن و رکود در صنعت ساختمان و پروژه های عمرانی به عنوان دو پییشران اصلی این صنعت، پیشنهاد می‌دهد که تولید در کارخانه‌های فولاد از «فولادساختمانی» به «فولاد صنعتی» باید تغییر جهت پیدا کند.

    او بازنگری در سند استراتژی این صنعت را خواستار شده و با اشاره به سرمایه گذاری های گسترده در این صنعت پیشنهاد داده با توجه به سیاست‌های دولت در واقعی کردن قیمت انرژی بهتر است صنایع فولاد به سمتی حرکت کنند که از هزینه‌های خود بکاهند و بهره‌وری تولید را بالا ببرند.

    مشاور اقتصادی رئیس جمهور در این تحلیل نوشته است که آینده صنعت فولاد در ایران از چهار منظر قابل بررسی است و از این تحلیل دو نتیجه قابل تامل حاصل می‌شود که از این نتایج می‌‌توان به عنوان چالش‌های پر اهمیت آینده صنعت فولاد در ایران نام برد. چهار زاویه مورد بررسی یا چهار مشاهده که دو مشاهده به تحولات اقتصادی در جهان ارتباط می‌‌یابد و دو مشاهده دیگر به تحولات اقتصادی ایران مربوط می‌‌شود. مشاهدات جهانی، در مقطع زمانی 20 سال گذشته، به ویژه روند شتابان تحولات صنعت فولاد طی 10 سال اخیر و مقطع زمانی یک سال اخیر را در برمی‌گیرد. همچنین مشاهدات مربوط به صنعت فولاد ایران، بازه 10 سال منتهی به سال 1391 و نیز طی 2 سال گذشته را مورد تحلیل قرار می‌‌دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها