عصر خودرو

فروش دو تریلیون دلاری اقتصاد حلال در سال ۲۰۱۶

عصر بازار- هزینه مسلمانان در بخش‌های غذا و نوشیدنی و سبک زندگی، به دو تریلیون دلار در سال ۲۰۱۶ رسید که ۱۱.۹ درصد از کل مخارج جهانی به حساب آمد.

فروش دو تریلیون دلاری اقتصاد حلال در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، صنایع نوشیدنی و غذایی بالاترین میزان فروش را در سال 2016 داشته‌اند و پس از آن پوشاک، رسانه و سرگرمی، مسافرت و لوازم آرایشی قرار گرفتند.

    بر اساس طبقه‌بندی، مسلمانان 1.24 تریلیون دلار در بخش غذا و نوشیدنی هزینه کرده‌اند در حالیکه در بخش پوشاک 254 میلیارد دلار، رسانه و سرگرمی 198 میلیارد دلار، سفر 169 میلیارد دلار و دارو و محصولات آرایشی به ترتیب 83 میلیارد و 57.4 میلیارد دلار هزینه شده است.

    این آمار توسط  "مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دبی" در گزارش خود با عنوان "اقتصاد اسلامی جهانی 2018-2017" که با همکاری بنیاد تامسون رویترز منتشر شده، آمده است.

    بر اساس یافته‌های این گزارش، صنعت غذای حلال، بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین بخش در اقتصاد اسلامی بوده است.

    این گزارش به این نکته اشاره کرده است که "انجمن بین المللی اعتباربخشی حلال" که در سال 2017 در دبی تاسیس شد و بر 19 گواهینامه بین المللی نظارت می‌کند، تحول مثبت دیگری برای این صنعت است.

    انتظار می‌رود میزان مخارج مسلمانان در بخش غذا و نوشیدنی دو برابر نرخ جهانی رشد کرده و تا سال 2022 به 1.93 تریلیون دلار برسد.

    بخش محصولات آرایشی و دارویی حلال و به ویژه محصولات آرایشی حلال نیز، با سرعت در حال حرکت به رسیدن جایگاه مناسب خود است. شرکت‌های چند ملیتی اکنون در حال به رسمیت شناختن پتانسیل‌های این بخش هستند. شرکت "اورلی" مستقر در آمریکا نیز در همین راستا، با همکاری یک پایگاه اینترنتی اسلامی قصد دارد شش لاک ناخن حلال مناسب ماه رمضان تولید و عرضه کند.

    میزان مخارج مسلمانان در بخش دارو، 83 میلیارد دلار در سال 2016 بوده است و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا سال 2022 به 132 میلیارد دلار برسد. این در حالیست که میزان خرید محصولات آرایشی 57.4 میلیارد دلار در سال 2016 بوده است که تا سال 2022 به 82 میلیارد دلار خواهد رسید.

    برچسب ها