عصر خودرو

عضو ناظر مجلس :

ورود شورای پول و اعتبار به تخلف برخی بانک‌ها در عدم کاهش نرخ سود سپرده‌ها

عصر بازار- عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار از ورود این شورا به تخلفات برخی بانک‌ها در کاهش ندادن نرخ سودهای بانکی خبر داد.

ورود شورای پول و اعتبار به تخلف برخی بانک‌ها در عدم کاهش نرخ سود سپرده‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، محمدرضا تابش با انتقاد از اقدامات برخی بانک‌ها مبنی بر کاهش ندادن نرخ سودهای بانکی، گفت: بر اساس اخباری که به دست ما رسیده است، برخی بانک‌ها از قانون بانک مرکزی و مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش نرخ سودها تا سقف 15 درصد امتناع کرده‌اند و همچنان سودهای با نرخ‌ بیش از 20 درصد پرداخت می‌کنند که این تخلف است.

    عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار در ادامه اظهار داشت: برخی بانک‌‌ها با تأسیس شرکت‌های و مؤسسات وابسته به خود، از طریق این شرکت‌‌ها سودهای بیش از 20 درصد را در قالب سودهای بانکی به مشتریان پرداخت می‌کنند که این امر خلاف دستورالعمل بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است و باید به آن رسیدگی شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع تخلف برخی بانک‌ها از قانون برای کاهش نرخ سودهای بانکی را در شورای پول و اعتبار بررسی می‌کنیم و این موضوع در دستور کار این شورا قرار گرفته است.

    نماینده مردم اردکان در مجلس در پایان با اشاره به تبعات تخلفات برخی بانک‌ها از کاهش ندادن نرخ سودهای بانکی، خاطرنشان کرد: کاهش ندادن نرخ سودهای بانکی باعث می‌شود که مردم نسبت به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بی اعتماد شوند و شاهد مسائلی نظیر تخلفاتی که اخیرا در مؤسسات اعتباری غیرمجاز صورت گرفته باشیم، باید به این موضوع دقت شود.

    برچسب ها