عصر خودرو

افت قیمت مس و شاخص های آمریکا

عصر بازار- بازارهای جهانی در آخرین روز معاملاتی هفته با روند نوسانی همراه بودند در حالی که بازار آمریکا با افت دسته جمعی متغیرهای معاملاتی رو به رو شد.

افت قیمت مس و شاخص های آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  سنا ، در بازارهای آسیایی، شاخص نیکی ژاپن با رشد 0.4 درصدی همراه شد در حالی که شاخص تاپیکس افزایش 0.2 درصدی را از آن خود کرد .

    در ادامه شاخص اصلی بورس هنگ کنگ با کاهش 0.3 درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص شانگهای چین 0.01 درصد رشد کرد و بورس سنگاپور با رشد 0.4 درصدی شاخص اصلی معاملات را خاتمه داد .

    اما در بازار آمریکا، اعترافات مایکل فلین مشاورر سابق امنیت ملی کاخ سفید به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمایت از ترامپ موجب سقوط شدید شاخص ها در این کشور شد .

    در بازار این کشور شاخص داوجونز با کاهش 0.1 درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص اس اند پی 0.2 درصد افت کرد و شاخص نزدک نیز با روند کاهشی 0.3 درصدی معاملات را خاتمه داد.

    اما در بازار اروپا،شاخص یورواستاکس با کاهش 1.1 درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص فوتسی لندن 0.3 درصد منفی شد و داکس آلمان با روند کاهشی 1.2 درصدی همراه شد .

    در این بین کک فرانسه با روند منفی 1.04 درصدی مواجه شد در حالی که شاخص آیبکس اسپانیا نیز افت 1.2 درصدی را به نام خود به ثبت رساند .

    اما در بورس فلزات لندن، قیمت مس در آخرین روز معاملاتی هفته (جمعه) با روند کاهشی همراه شد در حالی که خرید نقدی این کالا در رینگ معاملاتی به هر تن 6 هزار و 733 دلار رسید.

    معاملات روز جمعه در بورس فلزات لندن نشان از کاهش قیمت مس در معاملات این روز می داد در حالی که قیمت فروش نقدی مس در معاملات روز چهارشنبه هر تن 6 هزار و 756 اعلام شده بود و قیمت این کالا در روز پنجشنبه به 6 هزار و 761 دلار بر تن رسید.

    اما قیمت خرید نقدی آلومینیوم در معاملات روز جمعه به هر تن دو هزار و 46 دلار رسید و قیمت فروش نقدی آن به دو هزار و 46.50 دلار معامله شد.

    قیمت خرید نقدی قلع به هر تن 19 هزار و 625 دلار بر تن رسید در حالی که قیمت فروش نقدی آن 19 هزار و 650 دلار بر تن داد و ستد شد.

    قیمت خرید نقدی روی در بورس فلزات لندن به هر تن سه هزار و 217 دلار بر تن رسید و قیمت فروش نقدی آن به 3 هزار و 217.50 دلار رسید.

    قیمت فروش نقدی سرب در معاملات بورس لندن به هر تن دو هزار و 503 دلار رسید و قیمت فروش نقدی آن به هر تن دو هزار و 505 دلار بر تن رسید .

    در بازارهای کالای جهانی نیز، قیمت نفت و طلا با افزایش نسبی همراه شدند .

    قیمت نفت سبک آمریکا، با رشد 1.5 درصدی به هر بشکه 58 دلار و 29 سنت رسید در حالی که قیمت طلا با رشد 0.5 درصدی به هر اونس یک هزار و 283 دلار معامله شد.

    در این بین، قیمت نفت برنت دریای شمال با رشد 1.5 درصدی به هر بشکه 63 دلار و 62 سنت رسید .

    اما در بازار ارز داخلی، قیمت دلار بانکی با رشد همراه شد و هر دلار آمریکا به سه هزار و 527 تومان رسید. قیمت پوند انگلیس نیز با رشد همراه شد و هر پوند انگلستان چهار هزار و 751 تومان شد.

    قیمت درهم امارات عربی با رشد قیمت همراه شد و هر درهم امارات به 960 تومان رسید .

    در معاملات بانکی، یکصد ین ژاپن نیز با کاهش همراه شد و هر یکصد ین سه هزار و 144 تومان شد و قیمت یورو با افزایش به چهار هزار و 195 تومان رسید .

    برچسب ها