عصر خودرو

شرح آخرین وضعیت "وساپا" به روایت سازمان بورس

عصر بازار- سازمان بورس به دنبال انتشار بودجه شش ماههِ شرکت سرمایه‌گذاری سایپا در خصوص آخرین وضعیت آن شفاف سازی کرد.

شرح آخرین وضعیت "وساپا" به روایت سازمان بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، معاملات و عملکرد شرکت سایپا و شرکت های سازه‌گستر سایپا و تولیدی موتور، گیربکس و اکسل سایپا به یکدیگر وابسته می‌باشد و به لحاظ محتوایی، شرکت سایپا توانایی راهبری سیاستهای مالی و عملیاتی شرکتهای فوق را دارا می باشد و لذا کنترل شرکت سایپا از طریق شرکت گروه سرمایه‌گذاری سایپا بر شرکت های فوق همچنان تداوم دارد.
    علی رغم اینکه شرکت مالک کمتر از 50 درصد از حق رای شرکت گروه سرمایه‌گذاری کارکنان سایپا می‌باشد، لیکن با توجه به تعدد سایر سهامداران و معاملات فی مابین، به نظر می‌رسد شرکت توانایی کنترل بر تصمیمات شرکت گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا را دارا می باشد.
    در پایان گفتنی است، مبلغ 075ر320ر1 میلیون ریال تحت عنوان سود ناشی از خروج شرکتهای فرعی از کنترل در صورت سود و زیان پیش بینی شده تلفیقی 6 ماهه شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا شناسایی گردیده است که مطابق پاسخ شرکت این مبلغ برابر با مبلغ زیان حاصل از تلفیق شرکت گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا و شرکتهای زیر مجموعه آن از ابتدای سال مالی تا تاریخ 27/06/96 می باشد. لازم به توضیح است که با توجه به ابهام در رویه اتخاذ شده توسط شرکت، صحت نحوه عمل شرکت در دست بررسی می باشد.

    برچسب ها