عصر خودرو

نگاهی به عملکرد ۱۰۰ روزه دولت در حوزه انرژی؛

حرکت مطلوب در مسیر برنامه‌ریزی شده

عصر بازار- رییس جمهور در ارائه گزارش ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم از مطلوب بودن وضعیت انرژی در ایران خبر داد که صادرات بیش از ۲.۶ میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی، ظرفیت تولید ۵۷۵ میلیون متر مکعبی از میدان پارس جنوبی، گازرسانی به ۷۵ درصد خانوارهای روستایی و تولید بیش از ۲۶.۳ میلیون لیتر بنزین یورو۴ مهر تایید بر این ادعا است.

حرکت مطلوب در مسیر برنامه‌ریزی شده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، عملکرد 100 روزه وزارت نفت از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون حاکی از آن است که متوسط صادرات نفت خام و میعانات گازی در هفت ماهه نخست سال جاری بالغ بر 2.6 میلیون بشکه در روز بود که این شاخص در مرداد ماه امسال به بیش از 2.7 میلیون بشکه در روز رسیده است. با توجه به اینکه پنج فاز میدان گازی پارس جنوبی در ابتدای سال جاری به بهره برداری رسید ظرفیت تولید از این میدان به حداقل 575 میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

    گازرسانی به 75 درصد خانوارهای روستایی تا پایان شهریور 96

    یکی از اهداف شرکت ملی گاز در دولت یازدهم و همچنین دولت دوازدهم گازرسانی به روستاها بود که در این راستا در انتهای شهریور سال جاری بیش از 75 درصد خانوارهای روستایی از شبکه گاز بهره مند شدند. اقدام دیگری که در زمینه بهره برداری از گاز طبیعی صورت گرفت این بود که سهم سوخت مایع در سبد سوخت مصرفی نیروگاه‌ها به حدود 11 درصد کاهش یافته است.

    توزیع بیش از 26.3 میلیون لیتر بنزین یورو

    توزیع بنزین یورو در هشت کلانشهر کشور از دیگر اقدامات وزارت نفت در دولت دوازدهم محسوب می‌شود و در شهریور امسال بیش از 26.3 میلیون لیتر در روز بنزین یورو4 تولید شده است. این شاخص در ابتدای دولت یازدهم 3.3 میلیون لیتر در روز بوده است.

    صادرات بیش از 11 میلیون لیتر نفت گاز بر اساس این گزارش صادرات نفت گاز با احتساب بانکرینگ 11.5 میلیون لیتر در روز (10.7 صادرات و 0.8 بانکرینگ) در شهریورماه بوده است.

    صادرات نفت گاز و بانکرینگ در ابتدای دولت یازدهم 1.2 میلیون لیتر در روز بوده است. همچنین صادرات نفت کوره با احتساب بانکرینگ در شهریورماه امسال به 50 میلیون لیتر در روز رسید.

    برچسب ها