عصر خودرو

تمدید توافق کاهش تولید سهم اوپک از بازار نفت آسیا را کاهش می‌دهد

عصر بازار- بلافاصله بعد از آنکه اوپک و روسیه اقدام به تمدید ۹ ماهه توافق کاهش تولید کردند، پالایشگاه های آسیایی در واکنش به این تصمیم نفت بیشتری از دریای کارائب و خلیج مکزیک سفارش داده اند.

تمدید توافق کاهش تولید سهم اوپک از بازار نفت آسیا را کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم  ، بلافاصله بعد از آنکه اوپک و روسیه اقدام به تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید کردند، پالایشگاه های آسیایی در واکنش به این تصمیم نفت بیشتری از دریای کارائب و خلیج مکزیک سفارش داده اند؛ اقدامی که منجر به کاهش بیشتر سهم اوپک و روسیه از بازار نفت آسیا خواهد شد.

    کاهش تولید اوپک و متحدانش به منظور تقویت قیمت نفت که از ماه ژانویه به اجرا گذاشته شده، قرار بود در مارس 2018 به اتمام برسد، اما اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان از جمله روسیه دیروز در وین تصمیم گرفتند که این کاهش ها را تا پایان سال 2018 ادامه دهند.

    اما به رغم این کاهش ها، هنوز نفت به وفور در بازار موجود است. حتی پیش از اعلام رسمی تمدید توافق در روز پنجشنبه، پالایشگاه های نفت در آسیا که بزرگترین منطقه مصرف کننده نفت جهان به شمار می رود، بررسی هایی را برای خرید نفت از خلیج مکزیک و منطقه وسیعتر دریای کارائیب، به ویژه کشورهای آمریکا، مکزیک، ونزوئلا و کلمبیا در دستور کار قرار داده بودند.

    یک دلال نفتی که در زمینه حمل محموله های نفتی در فاصله های دوردست تخصص دارد و نخواست نامش فاش شود گفت: «پرس و جوهای زیادی از سوی پالایشگاه های آسیایی برای خرید نفت از خلیج مکزیک و دریای کارائیب صورت گرفته است. اکنون که ما می دانیم کاهش تولید اوپک تمدید شده، این پرس و جوها جای خود را به ثبت سفارش داده است.»

    بزرگترین مشکل اوپک و روسیه با کاهش تولید این است که چنین اقدامی موجب افزایش تولید و سهم آمریکا از بازار نفت می شود.

    بانک بارکلیز در یادداشتی نوشت: «با توجه به توسعه ظرفیت تولید و صادرات نفت آمریکا، صدور نفت این کشور به چین در سال آینده ممکن است به راحتی دو برابر شود... (و) کشورهای اوپک شاهد کاهش هر چه بیشتر سهم خود در بازار آسیا خواهند بود.»

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو