عصر خودرو

معاون امور بین الملل وزیر نفت ایران :

دعوت ایران از آذربایجان برای اجرای پروژه‌های مشترک نفتی

عصر بازار- معاون امور بین الملل وزیر نفت ایران در دیدار با رئیس شرکت نفتی سوکار آذربایجان گفت: «ایران علاقمند به مشارکت شرکت سوکار در پروژه های همکاری مشترک است.»

دعوت ایران از آذربایجان برای اجرای پروژه‌های مشترک نفتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل وزیر نفت ایران در دیدار با رونق عبدللایف، رئیس شرکت نفتی سوکار آذربایجان گفت: «ایران علاقمند به مشارکت شرکت سوکار به عنوان یک شرکت بین المللی دارای تجربه بالا در پروژه های جهانی، در پروژه های همکاری مشترک است.»

    عبداللایف، رئیس شرکت سوکار نیز در این دیدار اظهار داشت، ایران و آذربایجان اخیرا روابط خود در زمینه های مختلف اقتصادی را توسعه داده اند. به گفته وی، ایران و آذربایجان در تقویت گفت وگوها در زمینه توسعه همکاری ها بین شرکت های نفت و گاز دو طرف موفق بوده اند و سفرهای متقابل مقامات دو کشور نقش مهمی در این فرآیند ایفا کرده است.

    زمانی نیا بر پتانسیل بالای تعمیق روابط بین دو کشور در حوزه اقتصادی و از جمله بخش انرژی تاکید کرد و ابراز اطمینان نمود که همکاری ها در صنعت نفت و گاز به توسعه دو کشور همسایه کمک نماید. به گفته زمانی نیا، پروژه های همکاری برنامه ریزی شده موجب افزایش تولید نفت و گاز ایران در آینده نزدیک خواهد شد.

    طرفین همچنین در خصوص توسعه همکاری ها میان بخش های نفت و گاز دو کشور از جمله در خلیج فارس و دریای خزر گفت وگو کردند. دو طرف تاکید کردند که فرصت های وسیعی برای گسترش همکاری ها وجود دارد.

    شرکت ملی نفت ایران هم اکنون در پروژه های شاه دنیز (10 درصد) و خط لوله قفقاز جنوبی (10 درصد) مشارکت دارد. در عین حال، در سال 2015 یک پروتکل همکاری سه جانبه بین شرکت توسعه نانوتکنولوژی سوکار، موسسه تحقیقاتی صنعت نفت شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت فراساحلی ایران به امضا رسیده است.

    برچسب ها