عصر خودرو

بیت‌کوین سقوط کرد

عصر بازار- قیمت بیت‌کوین (سکه مجازی) در آخرین مبادلات بازار جهانی ارزهای مجازی ۲ هزار دلار سقوط کرد و به ۹ هزار دلار رسید.

بیت‌کوین سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس،  در آخرین مبادلات بازار جهانی ارزهای مجازی، این ارزها سقوط قیمتی 17 تا 30 درصدی را تجربه کردند.

    ارزش بیت‌کوین (سکه مجازی) با 2 هزار دلار سقوط از بیش از 11 هزار دلار به 9 هزار و 300 دلار رسید. قیمت اتریوم نیز از حدود 500 دلار به کمی بالاتر از 400 دلار رسید.

    طی هفته‌های گذشته قیمت بیت‌کوین نوسان شدیدی را تجربه کرد، به گونه‌ای که در روزهای نخست ماه نوامبر قیمت این ارز از حدود 7 هزار دلار به 5 هزار و 500 دلار سقوط کرد، اما پس از آن روند شدید افزایشی را در پیش گرفت و به بالای 11 هزار دلار در روز پنج‌شنبه رسید.

    در حالی قیمت بیت‌کوین سقوط کرده است که بازار بورس نیویورک نزدک قرار است در سال 2018، قراردادهای بیت‌کوین را راه‌اندازی کند.

    به گفته یکی از کارشناسان مؤسسه کوین‌دسک اگر چه قیمت این ارز زیر 9 هزار دلار سقوط کرده است، اما در صورتی که طی روزهای آینده مجدداً‌ به بالای 10 هزار دلار برسد، ارزش این ارز روند افزایشی خود را بازیابی کرده و به رکورد قیمتی جدیدی دست خواهد یافت.

    بسیاری از فعالان اقتصادی، بانک‌داران و کارشناسان هنوز هم در برابر به رسمیت شناختن بیت‌کوین به عنوان یک ارز مقاومت می‌کنند.

    بانک مرکزی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که این بانک هیچ مسئولیتی در برابر بیت‌کوین و قیمت‌گذاری آن ندارد و عملاً‌ نقش بانک‌های مرکزی بر این مبنا تعریف نشده است.

    برچسب ها