عصر خودرو

بزرگ ترین بانک روسیه تراکنش پرداخت با بلاک چین را انجام داد

عصر بازار- اسبربانک روسیه موفق به انجام تراکنش پرداخت بوسیله فناوری بلاک چین شد که این رویکرد برای اولین بار در تاریخ بانکداری روسیه است.

بزرگ ترین بانک روسیه تراکنش پرداخت با بلاک چین را انجام داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایبِنا، اسبربانک روسیه که بزرگ ترین بانک این کشور هم محسوب می شود، بعنوان اولین بانک روسی موفق به انجام تراکنش پرداخت با استفاده از فناوری بلاک چین شد که بوسیله این فناوری می توان ظرف چند ثانیه انتقال وجه و جابجایی در سیستم بانکی را انجام داد. 

    تراکنش های این بانک توسط پلت فورم بلاک چین «آی بی ام» که بر روی HyperLedger Fabric قرار دارد، انجام گرفته است. اسبربانک اعلام کرد: زیر ساخت آی تی این بانک در حین انجام فرآیند های پرداخت مورد استفاده قرار گرفته است.

    بر همین اساس مگافان، مگالبز، آلفابانک و آی بی ام در انجام تراکنش های اسبربانک با استفاده از فناوری بلاک چین مشارکت داشته اند. 

    «استلا کوداچکینا» مدیر عامل عامل اسبربانک گفت: راه حل بلاک چین این اجازه را به اسبربانک داد تا اولین طرح آزمایشی تراکنش پرداخت با استفاده از فناوری بلاک چین «آی بی ام» را در تاریخ صنعت بانکداری روسیه انجام دهد.

    وی در ادامه گفت: مزیت استفاده از این فناوری این است که انجام تسویه حساب ها و نقل و انتقال وجه با سرعت بالا انجام می گیرد و زمانیکه پول انتقال داده می شود، تراکنش تقریبا بطور دائم در حساب دریافت کننده در همان زمان ثبت می شود و این موضوع در سیستم پرداخت سنتی دیده نمی شود.

    بر همین اساس، فناوری بلاک چین یک پلت فورم طراحی شده خاص است که این اجازه را به چندین شریک می دهد تا وارد یک قرار داد هوشمند بدون عامل واسطه و میانجی شوند؛ ضمن اینکه از این فناوری می توان برای تایید قرار دادها، حقوق مالکیت معنوی و دفاتر حساب عمومی آنلاین  بدون دخالت شخص ثالث استفاده کرد.

    برچسب ها