عصر خودرو

رئیس سازمان توسعه تجارت :

صادرات غیرنفتی کشور به ۲۸.۵ میلیارد دلار رسید

عصر بازار- رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون صادراتی وزیر، صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات غیرنفتی کشور در هشت ماهه سال جاری با رشد یک درصد نسبت به مدت مشابه به ۲۸.۵ میلیارد دلار رسید

صادرات غیرنفتی کشور به ۲۸.۵ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، مجتبی خسروتاج روز گذشته در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان بوشهر گفت:برای رونق صادرات باید شرکت های کوچک و متوسط در موضوع بازاریابی حمایت شوند که در این ارتباط دولت برای حضور آنها در نمایشگاه های بین المللی و هیات های بازاریابی تدابیر مناسبی را پیش بینی کرده است.
    وی گفت: کمک به هزینه حمل و نقل شرکت های کوچک و متوسط و بکارگیری تکنولوژی روز دنیا نیز از دیگر ظرفیت های است که می تواند به رشد صادرات آنها کمک کند.

    معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: محصولات تولیدی صنایع سبک کشور مانند شیرینی و شکلات وارد بازارهای جهانی شدند که نوید بخش آینده خوبی برای این صنعت است.

    خسروتاج اضافه کرد: در ارتباط با بخش کشاورزی نیز پارسال چهار تا پنج میلیارد دلار محصول از کشور صادر شده که این محصولات نیز از ظرفیت خوبی برای افزایش برخوردار است.

    رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در ارتباط با محصولات آبزی نیز سال گذشته 180 میلیون دلار صادرات صورت گرفت که این رقم در مقایسه با سال 94 افزایش 35 درصدی تجربه کرد.

    برچسب ها