عصر خودرو

نشست۳۰ نوامبر اوپک ساده نخواهد بود

عصر بازار- آخرین دیدگاه ها درباره نشست ۳۰ نوامبر اوپک (فردا)، برنامه پالایشگاه نفت تایلند در زمینه تولید سوخت پاک و گرایش شل انگلیسی - هلندی، از نفت به سوی تجدیدپذیرها مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

نشست۳۰ نوامبر اوپک ساده نخواهد بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر بازار» به نقل از، این نگرانی وجود دارد که تلاش های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای برقراری توازن مجدد در بازار؛ به دلیل کمبود عرضه و افزایش بیشتر قیمت نفت تاثیر نامناسبی برجای بگذارد، اوپک این هفته در آستانه یک نشست دشوارتر از حد انتظار قرار دارد.
    «سهیل بن محمد المزروعی» وزیر انرژی امارات گفت: نشست 30 نوامبر، نشست آسانی نخواهد بود و ما همواره سناریوهای مختلف را بررسی می کنیم.
    موسسه «گلدمن ساکس» نیز در یادداشتی نوشت: نتیجه نشست اوپک مشخص نیست. نبود اجماع (بر سر تمدید توافق) به دلیل نا مشخص بودن میزان پیشرفت روند توازن مجدد در بازار و همچنین رسیدن قیمت نفت به رقم 63 دلار است.

    ** با تمدید توافق اوپک بازار نفت در 2018 میلادی متوازن می شود
    به گزاش رویترز، «فاتح بیرول» رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت: در صورت بالا ماندن تقاضا و ادامه برنامه کاهش تولید سازمان اوپک، بازارهای جهانی نفت در نیمه دوم سال آینده میلادی متوازن می شود.
    به گفته بیرول، این تصمیم اوپک است که توافق کاهش تولید را ادامه دهد اما بازار اکنون در مسیر احیای توازن است و نفت 60 دلاری، امروز قیمتی مطلوب برای سودآوری بیشتر سرمایه گذاران محسوب می شود.

    **پالایشگاه نفت تایلند سوخت پاک تولید می کند
    رویترز به نقل از مقامهای رسمی تایلند گزارش داد که بزرگترین پالایشگاه این کشور به نام «تای اویل» از سال 2022 میلادی، پس از بروز رسانی تاسیسات به هزینه چهار میلیارد دلار، تولید نفت کوره را متوقف خواهد کرد و تولید سوخت پاک را افزایش می دهد.
    این پروژه بخشی از برنامه پالایشگاه های جهان برای تولید فرآورده های نفتی با کیفیت بالاتر است.
    شرکت های کشتی سازی، بزرگ ترین مصرف کننده نفت کوره، به منظور هماهنگ شدن با برنامه سازمان بین المللی دریایی، تقاضا برای این سوخت را پس از سال 2020 میلادی کاهش خواهند داد.

    **شل انگلیسی-هلندی، از نفت به سوی تجدیدپذیرها می رود
     شرکت انگلیسی - هلندی شل قصد دارد، در پی دو سال کاهش سرمایه گذاری ها به علت افت قیمت نفت و فشار از سوی سهامداران و توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس، سرمایه گذاری در زمینه انرژی های پاک را افزایش دهد و سود سهامداران خود را در سه ماه چهارم 2017 میلادی به طور نقدی پرداخت کند.
    «وان بوردن» مدیرعامل این شرکت گفت: از سال 2018 تا 2020 میلادی شل قصد دارد، سالانه دو میلیارد دلار در زمینه منابع انرژی تجدیدپذیر سرمایه گذاری کند و با توجه به نوسان در قیمت های نفت، سرمایه گذاران را از سود خود مطمئن کند.

    برچسب ها