عصر خودرو

روحانی:

در این ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم ۲۵ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی گذاشتیم

عصر بازار- رئیس جمهوری در خصوص میزان پرداخت بودجه های عمرانی در سال جاری گفت: ما در این ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم ۲۵ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی گذاشتیم و این یک تحول بسیار خوبی بود.

در این ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم ۲۵ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی گذاشتیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، رییس جمهوری در ادامه گفت و گوی زنده تلویزیونی شامگاه سه شنبه اظهار داشت: این 25 هزار میلیارد تومان، هم تخصیص و هم پرداخت شده که ممکن است تخصیص، بیشتر از این میزان باشد.
    وی ادامه داد: در ماه های اول سال پرداخت بودجه عمرانی خیلی خوب نبود اما در این 100 روز یک تحول خوبی داشتیم که تا پایان سال رقم ما رقم قابل ملاحظه ای در بودجه عمرانی خواهد بود.
    رییس قوه مجریه گفت: البته برای سال آینده یک فکر دیگری کردیم، در مجموع طراحی ما یک بودجه عمرانی بالایی است، می خواهیم از بانک ها، صندوق و سرمایه مردم استفاده کنیم. من در فصل بودجه 19 آذر در مجلس در این زمینه توضیح خواهم داد.
    روحانی افزود: در بخش عمرانی حداقل در این 100 روز وضع ما در مقایسه با مشابه 100 روز سال گذشته خیلی بهتر بوده است.
    وی همچنین در خصوص پرداخت یارانه ها گفت: در این زمینه دولت و مجلس باید باهم تصمیم گیری کنند، مجلس سال گذشته به دولت تکلیف کرد هر کس که شناسایی کرد و وضع زندگی او خوب است و نیاز به یارانه ندارد یارانه او قطع شود.
    وی ادامه داد: این کار آسان و ساده نبود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مسوولیت را برعهده گرفت که یارانه تعدادی از افراد قطع شد، یک عده اعتراض کردند و دوباره یارانه آن ها برقرار شد.
    رییس جمهوری گفت: همچنین سالانه تعداد زیادی به یارانه بگیران اضافه می شود، بیشتر از یک میلیون رشد جمعیت خالص در سال داریم.
    روحانی افزود: در خصوص اینکه برای یارانه ها باید چکار کرد، هم با مجلس مشورت خواهیم کرد و هم در نهایت در بودجه امسال اگر مجلس تصمیمی گرفت ما بر مبنای آن عمل می کنیم.
    وی در خصوص وضعیت صندوق های بازنشستگی کشور نیز اظهارکرد: نسبت به صندوق های بازنشستگی وضع ما سال به سال بدتر می شود، ما در سال آینده 50 هزار میلیارد تومان به صندوق های بازنشستگی کمک خواهیم کرد که این شامل صندوق های تامین اجتماعی، کشوری و نیروهای مسلح می شود که وضع آنان بدتر است.
    رییس جمهوری گفت: برای صندوق های بازنشستگی باید فکری کرد که یکی از قدم های دولت در 100 روز گذشته این بوده که به سازمان تامین اجتماعی دستور دادم تمام بنگاه های اقتصادی خود را باید به بازار عرضه کنند و بفروشند.
    روحانی افزود: سازمان تامین اجتماعی نباید مدیریت بنگاه های اقتصادی را برعهده داشته باشد، البته با آن پول می توانند سهام در بازار بورس یا بانک ها داشته باشند اما در عین حال باید مدیریت بنگاه ها را کنار بگذارند.
    وی ادامه داد: یکی از هدف های ما در دولت دوازدهم این است که بنگاه های اقتصادی به مردم واگذار شود و من فکر می کنم غیر از دولت بقیه آن هایی که بخش های عمومی غیردولتی یا نیروهای مسلح هستند آن ها نیز باید واگذار کنند، در این زمینه در این دولت یکی دوبار با رهبر معظم انقلاب صحبت کردم، ایشان کاملا موافق است تا همه این ها به مردم واگذار شود.
    رییس جمهوری گفت: بنابراین این اتفاق باعث هم رونق اقتصادی می شود و هم تحولی در اقتصاد ایجاد می کند و هم بنگاه داری که امروز بانک ها می کنند کنار گذاشته می شود، به وزیر اقتصاد دستور دادم هر رییس بانکی که می آید اولین شرط این است که تعهد دهد اموال راکد خود را بفروشد.
    روحانی افزود: صندوق های ما مشکلات زیادی دارند و باید سرجای خود بحث شود و این مساله را حل کنیم.
    وی ادامه داد: بعضی از معضلات است که در یکسال حل نمی شود اما هدف دولت این است که معضل بانک ها را حل کنیم که قدم های خوبی در این 100 روزه برداشته شده است.

    برچسب ها