عصر خودرو

عضو شورای فقهی بانک مرکزی مالزی:

گفتگوهای بیشتری برای افزایش همکاریهای بانکی ایران و مالزی انجام شود

عصر بازار- عضو شورای فقهی بانک مرکزی مالزی تاکید کرد نیاز است که همکاری های بانکی بیشتری بین ایران و مالزی باشد و برای این هدف بهتر است گفتگوهای بیشتر انجام شود تا شکاف های موجود شناسایی و جهت مرتفع ساختن آنها تلاش شود.

گفتگوهای بیشتری برای افزایش همکاریهای بانکی ایران و مالزی انجام شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, 'اسمادی محمد نعیم' عضو شورای فقهی بانک مرکزی مالزی و رئیس دانشکده کسب و کاردانشگاه 'یوتارا' مالزی اظهار کرد: باید بانک های ایرانی که خواستارهمکاری بیشتر با طرف مالزیایی هستند، در مورد ظرفیت های خود گفت وگو کنند.
    رئیس دانشکده کسب و کار دانشگاه 'یوتارا' مالزی گفت: هنگامی که سال گذشته درایران بودم، مشاهده کردم که ایرانیان تلاش و کوشش بسیاری دارند تا بازار سرمایه را توسعه دهند. اقدامات زیادی انجام شده، اما چالش اصلی این است که چگونه بانک های ایران با شبکه بانکی بین الملل همکاری بیشتری داشته باشند و حساسیت های بین المللی را کاهش دهند.
    وی همچنین تاکید کرد:با توجه به اینکه مالزی به دنبال تشکیل بانک های بزرگ با سرمایه های کلان است و در این راستا نیز تلاش هایی انجام داده همه بانک های مختلف جهانی از جمله ایرانیان می توانند فرصت استفاده از این اقدام را مورد بررسی و مطالعه قرار دهند.
    'اسمادی محمد نعیم'بااشاره به برگزاری دوازدهمین اجلاس بین المللی علمای شریعت (ISSF12) که به میزبانی مالزی در شهر کوالالامپور برگزار شد، تصریح کرد: فعالان حوزه امور مالی و بانکداری اسلامی که در این اجلاس شرکت کردند از کشورهای مختلف از جمله ایران بودند که راههای گسترش بازارهای مالی اسلامی را مورد بررسی قرار دادند.
    وی خاطرنشان کرد: هر یک از کشورهای اسلامی مفاهیم مشخص و خاصی در حوزه مالی دارند که در مجموع می توان با به اشتراک گذاردن دیدگاهها، چالش هایی را که در امور مالی و بانکداری اسلامی وجود دارد، مورد بررسی قرار داد .
    این استاد دانشگاه افزود: کاهش تفاوت هایی که در دیدگاههای مختلف وجود دارد، می تواند روش مناسبی باشد تا تا علمای فقه چالش های موجود را در مسیر تقویت همکاری ها در عرصه بانکداری اسلامی حل و فصل کنند.
    دراین اجلاس دو روزه که در ماه گذشته در مالزی برگزار شد ،محققان بین المللی فقه،بسیاری ازفعالان این عرصه و اقتصاددانان برجسته کشورهای اسلامی حضور داشتند و چالش ها و فرصت های پیش روی بازارهای اسلامی را مورد بحث و گفت و گو قرار دادند.

    برچسب ها