عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت نفت برنت امروز با ۱۲ سنت، معادل ۰.۱۹ درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۷۴ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، هرچند که احتمال تمدید توافق کاهش تولید توسط اوپک و متحدانش موجب شده تا قیمت نفت طی هفته ای اخیر در بازارهای جهانی روندی افزایشی را طی کند اما احتمال افزایش تولید نت خام آمریکا موجب شد تا امروز قیمت نفت با کاهش مواجه باشد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 33 سنت، معادل 0.56 درصد کاهش به 58 دلار و 62 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز با 12 سنت، معادل 0.19 درصد کاهش به 63 دلار و 74 سنت رسید.

    میزان تولید نفت آمریکا با افزایشی 15 درصدی از اواسط سال 2016 تاکنون به 9.66 میلیون بشکه در روز رسیده که فاصله چندانی از میزان تولید نفت روسیه و عربستان ندارد. به گفته تجار، سرعت گرفتن فعالیت های حفاری در آمریکا بدان معناست که تولید نفت این کشور بیش از این نیز افزایش خواهد یافت.

    در پی افزایش قیمت ها در هفته های اخیر، شرکت های انرژی آمریکایی هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری نفتی را افزایش دادند و برای اولین بار در ماه جولای تاکنون، میزان سکوها شاهد رشد ماهیانه بود.

    قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه به رقم 59 دلار و 5 سنت رسید که بالاترین رقم از سال 2015 تاکنون بود. این افزایش تا حدی ناشی از بسته شدن خط لوله انتقال نفت کانادا به آمریکا بود.

    در بازارهای جهانی، به دلیل تلاش اوپک و متحدانش از جمله روسیه برای کاهش عرضه نفت، قیمت نفت برنت رشدی قوی تر از نفت خام آمریکا را تجربه کرده است. توافق کاهش تولید در مارس 2018 منقضی می شود، اما اوپک برای تصمیم گیری در مورد تمدید توافق در 30 نوامبر تشکیل جلسه خواهد داد.

    بانک بارکلیز در یادداشتی نوشت: «ما انتظار داریم در نشست 30 نوامبر تمدید 6 یا 9 ماهه توافق کاهش تولید مورد توافق قرار گیرد، اما مهمتر از مدت زمان تمدید، میزان سهمیه کاهش تولید است.»

    برچسب ها