عصر خودرو

ورود سومین محموله گندم هند به چابهار

عصر بازار- در ادامه برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت چابهار در ایجاد ارتباط میان هند و آسیای میانه، سومین محموله گندم هند به مقصد هندوستان وارد این بندر ایرانی شد.

ورود سومین محموله گندم هند به چابهار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، قرار گرفتن چابهار در کوتاه ترین مسیر جغرافیایی اتصال هند و آسیای میانه، باعث شده این همسایه شرقی ایران برنامه ریزی قابل توجهی برای استفاده از ظرفیت زیرساختی آب های ایران را نهایی کند و در این راستا یک سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری و یک خط اعتباری 150 میلیون دلاری را برای چابهار نهایی کند.

    هرچند هنوز فازهای عمرانی و اجرایی چابهار در مراحل مقدماتی خود به سر می برد و در سال های آینده زیرساخت های این بخش با توانایی های بالقوه آن برابری خواهد کرد اما صرف نهایی شدن فاز نخست توسعه چابهار توانایی جابجایی محموله های اقتصادی بین المللی را به وجود آورده است.

    در این راستا هند پیش قدم شده و تعدادی از محموله های صادراتی خود به هند را با محوریت ایران ارسال کرده است.

    پس از انکه مدیرعامل سازمان بنادر در 10 آبان ماه امسال خبر از ورود نخستین محموله های گندم هند به چابهار داد، محموله دوم نیز در 15 آبان امسال به چابهار رسید و حالا این سازمان اعلام کرده که محموله سوم نیز امروز 5 آذر ماه به چابهار رسیده است.

    هرچند برنامه دقیق جابجایی کالاها در این مسیر پر تقاضا اعلام نشده اما آغاز استفاده از چابهار برای اتصال هند و افغانستان به یکدیگر می تواند شرایط این بندر را تغییر داده و یک گام دیگر به اجرای اهداف توسعه ای در نظر گرفته شده کمک کند.

    برچسب ها