عصر خودرو

ادامه کاهش قیمت پلیمرها و تقویت حجم خرید در بورس و بازار

عصر بازار: کاهش قیمت‌ها در بازار پلیمر‌ها هرچند که با شتابی بسیار آرام ادامه یافته ولی به تغییر شرایط بازار منجر شده است که می‌تواند به تقویت حجم تولید در صنایع پایین دستی کمک کند.

ادامه کاهش قیمت پلیمرها و تقویت حجم خرید در بورس و بازار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در بازار داخلی مواد اولیه پلیمری شاهد ثبقات نسبی قیمت‌ها هستیم ولی اغلب آنها هنوز هم به کاهش نرخ‌ها متمایل هستند.

    بالابودن موجودی انبار‌ها، افزایش حجم عرضه‌ها از بورس به بازار، مشکلات نقدینگی در کنار توجه برخی واسطه‌ها به گریدهایی خاص را باید مهم‌ترین رخدادهای این روزهای بازار دانست که باز هم به افزایش حجم تولید در صنایع پایین دستی منتهی شده است.

    با توجه به مشکلات نقدینگی برخی از فعالان بازار و امکان خرید اعتباری در بورس و بازار، شاهد خرید اعتباری و فروش نقدی در بازار هستیم (در اصطلاح بازار به این رویکرد نقد و عرف معاملات گفته می‌شود) که باز هم باعث کاهش قیمت‌ها شده است. این در حالی است که افزایش نسبی حجم عرضه‌ها به موازات بورس کالا به بازار داخلی نیز شدت گرفته که برای محموله‌های بزرگ با تخفیفات جذابی همراه شده است.

    در بازارهای جهانی اغلب محصولات پتروشیمی و پلیمری با کاهش قیمت رو به رو بوده و تنها اتیلن در بازار مواد اولیه این صنعت افزایش نرخ داشته است.

    این شرایط باعث شده تا خریداران بین المللی باز هم عقب نشینی کنند که صادرات را برای تولیدکنندگان داخلی سخت‌تر خواهد کرد.

    با توجه به این نکته در کنار احتمال برداشته شدن تحریم‌ها در هفته‌های پیش رو، به نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگ پتروشیمی در زمینه صادرات به مشکل برخورده‌اند، بنابراین تلاش دارند تا کالا‌ها و تولیدات خود را در بازار داخلی به فروش برسانند. به احتمال قوی شرایط موجود یعنی بالابودن حجم عرضه‌ها باز هم ادامه خواهد داشت که می‌تواند به ادامه کاهش نرخ‌ها منجر شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها