عصر خودرو

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛

۲۱ درصد ظرفیت تولید پتروشیمی خاورمیانه در اختیار ایران است

عصر بازار- مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که در سال های آتی میزان صادرات متانول کشور به حدود چهار میلیارد دلار در سال افزایش خواهد یافت، گفت: حدود ۲۱ درصد از ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی خاورمیانه و ۲.۵ درصد از جهان در اختیار ایران قرار دارد.

۲۱ درصد ظرفیت تولید پتروشیمی خاورمیانه در اختیار ایران است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، فرناز علوی امروز (شنبه) در کنفرانس بین المللی سین گاز 2017 (syngas 2017) با بیان این که انرژی، کلید اصلی توسعه اقتصادی به شمار می رود، افزود: به دلیل مسایل محیط زیستی و آلایندگی کمتر، توجه به گاز به عنوان سوخت اصلی رو به افزایش است.
    مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در این میان تلاش می شود که برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر از گاز، تولید محصولات پتروشیمی از زنجیره گاز را توسعه دهند.
    علوی اضافه کرد: در سال های اخیر با توسعه فازهای پارس جنوبی، میزان تولید گاز به بیش از 700 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است که این موضوع، فرصتی را برای افزایش تولید انواع خوراک پایدار گاز فراهم می کند.
    وی با تاکید بر این که توسعه صنعت پتروشیمی از اولویت های اصلی بخش صنعت در ایران و جهان است، گفت: جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و اشتغال زایی از جمله اهداف توسعه صنعت پتروشیمی است.
    مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور به بیش از 62 میلیون تن در سال رسیده است، افزود: حدود 21 درصد از ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی خاورمیانه و 2.5 درصد از جهان در اختیار ایران قرار دارد.
    علوی به برنامه های در دست اجرای توسعه طرح های متانول و اوره اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت تولید اوره و متانول کشور، هر کدام پنج میلیون تن در سال است، که در سال های آینده افزایش چشمگیری می یابد.
    وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش تولید متانول در کشور باید به اجرای طرح های تولید تبدیل گاز به پروپیلن توجه بیشتری کرد.
    مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: در سال های آتی میزان صادرات متانول کشور به حدود چهار میلیارد دلار در سال افزایش خواهد یافت.
    علوی گفت: از فرصت فراهم شده در پسابرجام باید برای جذب فناوری های جدید و افزایش تولید پتروشیمی کشور استفاده کرد.
    کنفرانس بین المللی سین گاز 2017 روز شنبه با حضور18 کشور در تهران گشایش یافت. در این کنفرانس دو روزه آخرین تحولات صنعت گاز و پتروشیمی در عرصه داخلی، منطقه ای و بین المللی بررسی می شود.
    نمایندگان 14 کشور اروپایی، سه کشور آسیایی و یک کشور از قاره آمریکا در این کنفرانس بین المللی شرکت کرده اند.
    کانادا، آلمان،انگلیس، ایتالیا، دانمارک، هلند، بلژیک، فرانسه، لهستان،روسیه،اسپانیا، هند، ژاپن و اوکراین از جمله کشورهایی هستندکه نمایندگان آنها در این کنفرانس شرکت کرده اند.
    وضعیت بازار جهانی متانول، اوره، خوراک گاز، تولیدکنندگان و صادرکنندگان پتروشیمی و ورود شیل گس به عرصه تجاری از جمله مسایل مطرح در این همایش است.
    در حاشیه این همایش نیز نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت های داخلی و خارجی در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو