عصر خودرو

نایب رییس اتاق ایران خبر داد

حرکت اتاق ایران به سمت حمایت‌ از استارت‌آپ‌ها

عصر بازار- نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: راه اندازی رویداد استارت‌آپی به نام Startup Chamber در اتاق‌ها نقطه عزیمتی برای حرکت‌های جدی‌تر اتاق در حوزه حمایت از استارت‌آپ‌ها خواهد بود.

حرکت اتاق ایران به سمت حمایت‌ از استارت‌آپ‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، پدرام سلطانی با اشاره به اعزام هیات 40 نفره اتاق ایران به وین، اظهارداشت: در سفر به وین با حضور روسای اتاق‌های سراسر کشور، طی نشستی با اقدامات اتاق اتریش در حوزه استارت‌آپ‌ها آشنایی حاصل شد. در اتاق اتریش، واحدی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها راه اندازی شده است.

    نایب‌ رییس اتاق ایران گفت: استارت‌آپ‌ها در اتریش علاوه بر حمایت اتاق پُردرآمد اتریش، سالانه از حمایت دولت نیز برخوردار می‌شوند و دولت اتریش بودجه‌ای را به این حوزه اختصاص داده است. از اینرو، توسعه استارت‌آپ‌ها در اتریش هم مورد حمایت دولت است هم مورد حمایت بخش خصوصی.

    وی ادامه داد: «طبق گفته مسئولان مربوطه در اتاق اتریش، هر یک یورو هزینه در این بخش، 55 یورو برای اقتصاد بخش خصوصی کشور بازگشت دارد و این رقم قابل‌ توجهی است.

    سلطانی با نگاهی به تجربه اتاق ایران در حوزه کسب و کارهای نوین گفت: نکته مهم در ارتباط با فعالیت‌های اتاق ایران این است که ما متأسفانه به جهت تعدد مشکلات محیط کسب‌ و کار همواره نگاهمان بر حل این مسائل و مشکلات است. به عبارتی ما «تهدیدمحور» برنامه‌ریزی می‌کنیم؛ یعنی مشکلاتی داریم که برنامه‌ریزی‌ها را معطوف به برطرف کردن آنها انجام می‌دهیم. در نگاه درست در دنیا، بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی «فرصت‌محور» با نگاه به آینده و باهدف فراهم کردن زمینه استفاده از فرصت‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.

    نایب رییس اتاق ایران تاکید کرد: لازم است با استفاده و بهره‌گیری از تجارب موفق دنیا، اتاق‌های سراسر کشورا را وارد دوره جدیدی از فعالیت‌ها کرده و آنها را روی محیط کارآفرینی و اکوسیستم استارت‌آپی متمرکز کنیم. این کار البته باید با سازوکار مشخصی باید انجام شود.

    تصمیم اتاق ایران در حوزه کسب‌وکارهای نوین

    سلطانی تصریح کرد: اتاق ایران قصد دارد طی ماه‌های آینده رویداد استارت‌آپی بنام Startup Chamber در اتاق‌ها برگزار کند تا خلائی که در زمینه پیوند میان فضای کسب‌و کارهای سنتی و نوین وجود دارد پر شود.

    وی افزود: رویداد استارت‌آپ‌ها در اتاق به طور مشخص در جهت آشنایی اعضای کنونی اتاق‌ها، فعالان اقتصادی و جامعه صنعتگران با مدیریت نوآوری و چرخه عمر بنگاه‌ها و شرکت‌ها و مفاهیم مرتبط با آنها اقدام خواهد کرد. این رویداد تلاش خواهد کرد جوانان صاحب ایده را با اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور پیوند بزند تا در نهایت اتاق‌ها به پلی تبدیل شوند بین فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان که با مدل‌های سنتی کسب‌ و کار فعالیت می‌کنند و استارت‌آپ‌ها که با خلاقیت‌ها و ایده‌های جدید کار می‌کنند؛ برآیند چنین همکاری تحول در فعالیت‌های سنتی اقتصاد کشور خواهد بود.

    به گفته سلطانی، این پل که توسط اتاق‌های سراسر کشور ایجاد می‌شود، بین سرمایه و ایده است و به پوست‌اندازی اقتصاد ایران کمک می‌کند. تلاش این است که جوانان تحصیل‌کرده و خلاق به اتاق‌ها آمده و اتاق‌ها را حامی خود بدانند.

    نایب رییس اتاق ایران خاطرنشان کرد: این نگاه باید تغییر کند که فعالان اقتصادی حاضر در اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، نگاه سنتی دارند و به کسب‌ و کارهای نوین بی‌علاقه‌اند. راه‌اندازی رویداد استارت‌آپ‌ها در اتاق نقطه عزیمت برای حرکت‌های جدی‌تر اتاق در حوزه حمایت از استارت‌آپ‌ها خواهد بود.

    برچسب ها