عصر خودرو

اوپک ۳ ساعته در مورد تمدید توافق کاهش تولید تصمیم می‌گیرد

عصر بازار- پیش نویس تهیه شده برای نشست ۳۰ نوامبر اوپک در وین نشان می دهد وزرای نفت کشورها قرار است در یک نشست کوتاه ۳ ساعته در مورد تمدید یا عدم تمدید توافق کاهش تولید تصمیم گیری نمایند.

اوپک ۳ ساعته در مورد تمدید توافق کاهش تولید تصمیم می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در آستانه نشست اوپک برای بحث در خصوص توافق کاهش تولید، وزرای نفت دو کشور عضو این سازمان گفتند، اوپک برای پایان دادن به سال ها مازاد عرضه جهانی نفت، در نشست هفته آینده خود به تمدید توافق کاهش تولید نیاز خواهد داشت.

    منابع آگاه گفتند، عربستان در حال لابی با وزرای نفت کشورهای عضو برای تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید است.

    محمد السدا، وزیر نفت قطر در حاشیه نشست مجمع صادر کنندگان گاز در بولیوی گفت: «به نظر من، تمدید توافق به ما در تثبیت بازار کمک خواهد کرد.»

    وی افزود، اوپک درنزدیک کردن میزان ذخایر نفت جهان به متوسط 5 سال اخیر موفق بوده، اما این سازمان برای کاهش بیشتر شکاف عرضه و تقاضا به زمان بیشتری نیاز دارد.

    الوجیو دلپینو، وزیر نفت ونزوئلا هم گفت، همزمان با کاهش میزان ذخایر بازار نفت به میزانی از توازن دست یافته است. وی گفت، قیمت مناسب برای هر بشکه نفت جهت تشویق سرمایه گذاری ها 60 و 70 دلار است.

    افزایش تولید نفت شیل آمریکا موجب شده تا کاهش مازاد عرضه جهانی نفت برای اوپک دشوارتر شود. تولید نفت آمریکا این هفته به رقم بی سابقه 9.6 میلیون بشکه در روز رسید و به رکورد 10 میلیون بشکه که آخرین بار در دهه 1970 شکسته شده بود نزدیک شد.

    در همین حال، پیش نویس تهیه شده برای نشست 30 نوامبر اوپک در وین نشان می دهد که این مدت این نشست 3 ساعت خواهد بود و قرار است وزرای نفت کشورها در مورد تمدید یا عدم تمدید توافق کاهش تولید تصمیم گیری نمایند. در نظر گرفتن این مدت زمان کوتاه برای جلسه نشان می دهد که اوپک برای تصمیم گیری در این زمینه چالش چندانی پیش رو نخواهد داشت.

    با توجه به سوابق جلسات قبلی، نشست 3 ساعته برای اوپک یک نشست کوتاه محسوب می شود. یک نشست پشت درهای بسته برای وزرای عضو اوپک و دبیرکل برای ساعت 12 ظهر به وقت وین پیش بینی شده است. سپس برای ساعت 3 عصر نشستی میان اوپک و تولید کنندگان غیر عضو پیش بینی شده است. پس از این نشست کنفرانس خبری برگزار خواهد شد.

    برچسب ها