عصر خودرو

روسیه برای تمدید توافق کاهش تولید نفت مردد است

عصر بازار- در صورتی که اوپک نتواند روسیه مردد را در مورد ضرورت تمدید توافق کاهش تولید قانع کند، قیمت ها با افت مواجه خواهند شد.

روسیه برای تمدید توافق کاهش تولید نفت مردد است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، تقریبا قریب به اتفاق تجار و تحلیلگران نفتی انتظار دارند اوپک و روسیه در نشست هفته آینده در وین توافق کاهش تولید را تمدید کنند. اما در پشت صحنه عربستان و روسیه همچنان در خصوص اینکه توافق کاهش تولید در ادامه باید چه مسیری را طی کند در حال بحث هستند.

    این احتمالات در کنار افزایش اخیر شرط بندی ها در مورد بالا رفتن قیمت نفت خام این ریسک را افزایش داده که در صورتی که اوپک نتواند روسیه مردد را در مورد ضرورت تمدید توافق قانع کند، قیمت ها با افت مواجه خواهند شد.

    اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک در این باره گفت: «هر چیزی جز تمدید توافق با همراهی روسیه تاثیر قابل توجهی بر قیمت ها خواهد داشت.»

    گمانه زنی ها در مورد اینکه تمدید توافق کاهش تولید موجب کاهش بیشتر مازاد عرضه جهانی نفت خواهد شد موجب شده تا قیمت نفت امروز به بالاترین رقم از اول جولای 2015 تاکنون برسد. این کاهش ها یک موفقیت بوده اما کار هنوز به اتمام نرسیده است. بر اساس پیش بینی آژآنس بین المللی انرژی، برای جلوگیری از افزایش مجدد ذخایر نفتی جهان، اوپک باید کاهش تولید را بعد از ماه مارس نیز ادامه دهد.

    این همان اتفاقی است که تقریبا همه انتظارش را دارند. تمام 36 تحلیلگر و تاجر شرکت کننده در نظرسنجی بلومبرگ انتظار تمدید توافق را دارند.

    مایک ویتنر، بخش تحقیقات بازار نفت بانک سوشیت جنرال در نیویورک گفت: «به رغم وجود نشانه هایی از اینکه ممکن است روس ها نظر دیگری داشته باشند، من فکر می کنم در نهایت آنها با تمدید توافق موافقت خواهند کرد.» اما همه چیز از قبل تضمین شده نیست. سعودی ها ممکن است نه ماه توافقی را که دنبالش هستند به دست نیاورند و «اگر آنها هیچ کاری نکنند یک ناامیدی جدی در بازار به وجود خواهد آمد.»

    برچسب ها