عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران؛

ازبکستان خواستار خرید سهام شرکت های پتروشیمی ایران شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران گفت، ازبکستان آماده خرید سهام شرکت های پتروشیمی ایران در اطراف خلیج فارس است.

ازبکستان خواستار خرید سهام شرکت های پتروشیمی ایران شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، رئیس شرکت ملی پتروشیمی ایران گفت، ازبکستان آماده خرید سهام در شرکت های پتروشیمی ایران در اطراف خلیج فارس است.

    سید رضا نوروز زاده گفت: «ازبکستان از نظر منابع گاز طبیعی یک کشور غنی است، اما این کشور آماده سرمایه گذاری در (پروژه های پتروشیمی) مناطقی است که فراوانی گاز و دسترسی به آبهای بین المللی وجود داشته باشد.»

    ابراز علاقمندی ازبکستان در صنعت پتروشیمی ایران هفته گذشته در جریان دیدار وزیر نفت ایران و علیشیر سلطانوف؛ معاون نخست وزیر ازبکستان صورت گرفت.

    به گفته نوروز زاده: «نمایندگان شرکت ملی پتروشیمی ایران و دولت ازبکستان اکنون آماده ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری پتروشیمی در ایران هستند.»

    ازبکستان به طور ویژه علاقمند به پروژه های متانول به اولفین است. اولفین در زمینه تولید موکت، طناب و قطعات داخلی خودرو استفاده فراوانی دارد.

    ازبکستان یک کشور غنی از لحاظ منابع هیدروکربنی است و حدود 60 درصد از سرزمین این کشور دارای ذخایر نفت و گاز است. اما میزان عرضه با میزان تقاضا برای فرآورده های نفتی در این کشور همخوانی ندارد. کاهش تولید نفت در سال های گذشته موجب شده تا بخش پالایشگاهی این کشور تنها با 60 درصد ظرفیت فعالیت نماید.

    برچسب ها