عصر خودرو

برای اولین بار در ۶ سال اخیر؛

هند برای تسویه حساب بدهی از ونزوئلا نفت خریداری می کند

عصر بازار- هند برای کمک به ناتوانی اقتصادی ونزوئلا از پرداخت بدهی خود به یکی از شرکت های دولتی اش، از کاراکاس نفت خریداری می کند.

هند برای تسویه حساب بدهی از ونزوئلا نفت خریداری می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، شرکت نفت «ایندین اویل کرپ» هند در حال بررسی خرید نفت خام از ونزوئلا، برای اولین بار در حداقل 6 سال اخیر است. این اقدام هندی ها در راستای کمک به کشور بحران زده ونزوئلا، برای تسویه حساب صورتحساب های پرداخته نشده به این شرکت دولتی هندی است.

    ونزوئلا که بعنوان یکی از اعضای اوپک هم محسوب می شود، از سال 2014 میلادی به بعد یعنی به دنبال سقوط قیمت جهانی نفت، دچار فروپاشی در اقتصاد خود شده است و این کشور را با تاخیر در پرداخت های خود در حوزه خدمات نفتی و تامین سوخت مواجه کرده است.

    اقتصاد ونزوئلا بیش از 90 درصد، وابسته به درآمد حاصل از صادرات نفت است. همچنین شرکت ملی نفت «پدوسا» این کشور به مدت 6 ماه، در پرداخت بدهی های خود به شرکت «اوان جی سی ویدش» هند که بازو سرمایه گذاری شرکت «ایندین اویل کرپ» هند است، ناتوان شده و قصد دارد با استفاده از مشتریان فعلی و جدید هندی خود، مبلغ 449 میلیون دلار از بدهی خود را پرداخت کند.

    بر همین اساس، وزیر نفت ونزوئلا نامه ای به رییس شرکت «ایندین اویل کرپ» نوشته است تا احتمال تامین نفت خام از ونزوئلا و یک تفاهم نامه پالایشگاهی را بررسی کند.

    برچسب ها