عصر خودرو

مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت کشتی‌رانی جهان:

رشد جهانی ضعیف‌تر از آمارهای رسمی است

عصر بازار: مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت کشتی‌رانی جهان معتقد است اقتصاد دنیا با سرعتی آهسته‌تر از پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول و دیگر ارزیابی‌کنندگان در حال رشد است.

رشد جهانی ضعیف‌تر از آمارهای رسمی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،‌ شرکت مولر مارسک،‌ صاحب بزرگ‌ترین خط حمل‌ونقل دریایی دنیا، به عنوان سکوی پرتاب برای تجارت جهانی محسوب می‌شود در حدود 15 درصد از کل حمل‌ونقل دریایی محموله‌های مصرف‌کننده را بر عهده دارد.

    نیلز اسمدگارد اندرسن، مدیرعامل مارسک اظهار داشت: «ما معتقدیم که رشد جهانی در حال آهسته شدن است. معاملات تجاری در حال حاضر به شدت ضعیف‌تر از حد نرمال و پایین‌تر از پیش‌بینی‌های رشد بوده است.»

    صندوق بین‌المللی پول در روز 6 اکتبر، با استناد به کندی بازارهای نوظهور به محوریت کاهش قیمت کالاهای اساسی، پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی جهانی سال 2015 را از 3.3 درصد به 3.1 درصد کاهش داده است. این گروه مستقر در واشنگتن پیش‌بینی سال 2016 خود را نیز از 3.8 درصد به 3.6 درصد کاهش داده است.

    با این حال بر اساس اظهارات اندرسن، این پیش‌بینی اصلاح شده نیز همچنان  بسیار خوش‌بینانه است. وی افزود: «ما در مورد اقتصادکلان یک‌سری پیش‌بینی انجام داده‌ایم و رشد کمتری را -نسبت به انتظار دیگران- در سال 2015 مشاهده کرده‌ایم؛ به ویژه در کشورهای درحال توسعه، و یا شاید هم در اروپا. همچنین برای سال 2016، نسبت به اغلب پیش‌بینی‌ها اندکی بدبین خواهیم بود.‌»

    مارسک در گزارش روز جمعه خود اعلام کرده که در سود سه‌ماهه خود با افت 61 درصدی مواجه شده؛ این در حالی‌ بوده که میزان تقاضا برای حمل کالا از طریق کشتی در جهان به ندرت از ابتدای سال تا به حال رشد داشته است. نرخ رشد پایین اثبات کننده ضعف موجود در بخش صنعت و دست و پنجه نرم کردن این بخش با ظرفیت مازاد است.

    در پی تضعیف یورو که رقابت را برای صادرکنندگان چینی سخت‌تر می‌کند، میزان معاملات از آسیا به اروپا با مشکلات عدیده‌ای مواجه است. با این وجود، هنوز هیچ نشانه‌ای در اقتصاد جهانی در مورد وجود بحران مشابه با بحران اقتصادی سال 2008 مشاهده نمی‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها