عصر خودرو

یک کارشناس اقتصاد مسکن:

رشد ۷ درصدی معاملات مسکن نشانه پیش‌رونق و رونق صنایع است

عصر بازار- یک کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر و طبق گزارش مرکز آمار، رشد ۷ درصدی معاملات مسکن نوید رونق صنعت ساختمان و صنایع وابسته به آن را می‌دهد، گفت: رشد ۱۱ درصدی آمار گردشگران ایران این امید را در صنعت ساختمان و صنایع وابسته افزایش داده است.

رشد ۷ درصدی معاملات مسکن نشانه پیش‌رونق و رونق صنایع است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، رامین قاسم‌پور با اشاره به اینکه افزایش 11 درصدی تعداد گردشگران در ایران امیدواری‌هایی برای رونق صنایع وابسته و بخش مسکن را ایجاد کرده است، گفت: قطعاً با رونق صنعت ساختمان و نیاز کشور به ساخت هتل و رستوران برای پاسخگویی به گردشگران بیش از پیش افزایش خواهد یافت، بنابراین رونق نسبی صنعت ساختمان و نیاز کشور به هتل و رستوران برای ایجاد درآمد از محل جذب گردشگر این امیدواری را ایجاد کرده که 300 صنعت وابسته به بخش ساختمان ازجمله حمل‌ونقل، مصالح ساختمانی، سیمان، لوازم خانگی، کاشی و سرامیک، آشپزخانه‌های صنعتی، رستوران‌ها و خدمات مرتبط با هتل آرام‌آرام به حرکت دربیاید.

    قاسم‌پور خاطرنشان کرد: صنعت ساختمان اگرچه با توجه به کاهش معاملات مسکن در رکود به‌‌سر می‌برد، اما آمارهای مرکز آمار که نشان می‌دهد حدود 7 درصد در 7 ماه نخست امسال معاملات مسکن رونق داشته است، می‌توان گفت نشانه‌هایی از پیش‌رونق در حال بروز است.

    این کارشناس اقتصاد مسکن بابیان اینکه باید رشد 11 درصدی تعداد گردشگران در ایران را نسبت به سال قبل به فال نیک گرفت، گفت: در سال‌های 92 تا 95 بالغ بر حدود 19 میلیون و 900 هزار گردشگر از نقاط مختلف ایران بازدید کردند. بنابراین باید متناسب با این حجم از گردشگر، صنعت هتل‌داری نیز پیشرفت می‌کرد اما وضعیت نشان می‌دهد که پیشرفت در صنعت هتل‌داری نداشته‌ایم.

    وی افزود: به همین دلیل در شرایط پسابرجام صنایع وابسته به این بخش برای سرمایه‌گذاران می‌تواند ازجمله بخش‌های جذاب محسوب شود، بنابراین با کاهش تنش‌های بین‌المللی فضا برای سرمایه‌گذاری در صنایع مرتبط با بخش مسکن فراهم شده اما هنوز مشکل ارتباطات بانکی باعث شده تا فضا برای سرمایه‌گذاری چندان فراهم نباشد.

    قاسم‌پور با تأکید بر اینکه نبود رابطه مناسب بین دانشگاه و صنعت یک معضل در کشور محسوب می‌شود، گفت: در کشور از یک سو دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان هستند و از سوی دیگر شرکت‌هایی که نام آنها را باید شرکت‌های فشن نامید، وجود دارند. بنابراین اگر این دو گروه با یکدیگر تلفیق شوند، کالاهای باکیفیت‌تر در کشور تولید خواهد شد.

    این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه قطعاً با تلفیق شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان با دانشگاه‌ها دیگر نیازی به محصولات بی‌کیفیت چینی نخواهیم داشت، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند در این ارتباط به کشور کمک فراوانی کند؛ چراکه نمایشگاه‌های تخصصی، هویت و شناسنامه آن صنعت هستند و در این نمایشگاه‌هاست که توانمندی‌ها، تکنولوژی‌ها، میزان تولید، نواقص، واردات و نیازها و توانمندی‌های آن صنعت قابل رؤیت خواهد بود.

    وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی که تولید و اشتغال از محورهای اساسی آن است، تمامی صنایع باید دارای نمایشگاه‌های تخصصی باشند و همان‌طور که به آن اشاره شد، نواقص و کمبودها و میزان تولید و واردات بررسی و مشکلات برطرف شود.

    قاسم‌پور با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه هتل و صنایع وابسته که از 19 تا 23 آبان در شهر آفتاب برگزار شد، گفت: قطعاً استقبال مناسب از این نمایشگاه نشان‌دهنده دریافت سیگنال بازده سرمایه در این بخش است و اگر این نمایشگاه که قطعاً و به گفته حاضران در این نمایشگاه خوب و مناسب برگزار شود، تولیدکنندگان صنعت رستورانی، آشپزخانه صنعتی، هتل و صنایع وابسته سال بعد نیز در این نمایشگاه که برای کشور موجب اشتغال خواهد بود، حضور خواهند داشت.

    به گفته وی برگزاری این نمایشگاه برای به‌روزرسانی هتل‌ها و رستوران‌های موجود و هتل‌های در حال احداث فرصت مناسبی است، پس قطعاً رونق بخش مسکن که موجب رونق 300 حرفه مستقیم با این صنعت خواهد بود هم موجب اشتغال و هم موجب رونق کسب‌وکار خواهد شد.

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو