عصر خودرو

نگاهی به بازار ورق اروپا و چین نشان داد؛

بازار ورق در رکود

عصر بازار- نگاهی به بازار ورق اروپا و چین نشان می دهد که قیمت ورق گرم در اروپا در ثبات مانده و بازار صادرات ورق گرم چین نیز رونقی ندارد.

بازار ورق در رکود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران, قیمت پایین محصولات وارداتی به اروپا نتوانسته تاثیری در روند قیمت ورق گرم در بازار اروپا بگذارد و قیمت این محصول در بازار جنوب و شمال اروپا ثابت مانده است.

    قیمت ورق گرم وارداتی به جنوب اروپا را 500 تا 510 یورو (586-598 دلار در تن) سی اف آر اعلام کرده که نسبت به هفته پیش 500 تا 525 یورو در تن کاهش داشته است. قیمت ورق گرم در بازار داخلی اروپا اخیرا 490 تا 520 یورو در تن تحویل درب کارخانه ثابت بود و تغییری نداشت.

    دست اندرکاران می گویند افت قیمت ورق گرم در بازار وارداتی چندان نبود که بتواند تاثیری در قیمتهای بازار داخلی اروپا داشته باشد.

    کسادی بازار صادرات ورق گرم چین

    هفته گذشته ورق گرم صادراتی چین به دلیل محدودیت عرضه رشد قیمت داشت ولی فعالیت بازار صادرات با توجه به افزایش رقابت سایر کشورها ناچیز بود. قیمت کشورهای دیگر قدرت رقابت دارد  در آینده نزدیک تغییر جدی در بازار فولاد چین رخ نخواهد داد  در نتیجه بازار صادرات خیلی فعال نخواهد بود.

    آخرین قیمت ورق گرم صادراتی 560 تا 565 دلار هر تن فوب شنیده شده که 5 تا 10 دلار رشد قیمت داشت. در بازار داخلی نیز قیمت تا 6 دلار هر تن رشد داشت. افزایش قیمت های فوب فعالیت بازار صادرات را کسادتر کرد.

    ورق گرم چین قدرت رقابت با محصول هند و روسیه را در بازار جنوب شرق آسیا ندارد. ورق گرم هند در ویتنام 558 تا 565 دلار هر تن سی اف آر است و محصول روسیه در 550 تا 555 دلار هر تن سی اف آر به کره جنوبی فروخته شده است. تا زمانی که قیمت های چین از نظر خریداران منطقی نگردد بازار صادرات کسادی خواهد داشت.

    برچسب ها