عصر خودرو

پیش بینی ‎دبیرکل اوپک از تقاضا برای نفت تا ۲۰ سال آینده

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله ابراز اطمینان ‎دبیرکل اوپک ازادامه تقاضای نفت تا ۲۰ سال آینده، تاکید امارات بر اهمیت رسیدن به اجماع برای تمدید توافق اوپک، ادامه رایزنی روسیه برسر تمدید توافق کاهش تولید نفت و پیش بینی رشد تولید نفت آمریکا در ۱۰ سال آینده بوده است.

پیش بینی ‎دبیرکل اوپک از تقاضا برای نفت تا ۲۰ سال آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «محمد بارکیندو» دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: دلیلی برای نگرانی سرمایه گذاران صنعت نفت از کاهش تقاضای جهانی برای این محصول، پیش از سال 2040 میلادی وجود ندارد.
    ‎به گفته بارکیندو، اوپک در برآوردهای خود نه تنها کاهش تقاضا برای نفت را در دو دهه آینده را پیش بینی نمی کند بلکه با توجه به افزایش چشمگیر جمعیت جهان، ممکن است با کمبود برق و گاز هم روبرو شویم.

    **‎امارات بر اهمیت رسیدن به اجماع برای تمدید توافق اوپک تاکید کرد
    ‎به گزارش بلومبرگ، «سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات، با تاکید بر رسیدن به اتفاق نظر برای تمدید توافق سازمان اوپک، گفت: کشورهای عضو و غیرعضو این سازمان باید به منظور احیای توازن بازار، توافق را پس از ماه مارس 2018 تمدید کنند.
    به گفته المزروعی، تمدید توافق به طور قطع مورد نیاز است.

    ‎**روسیه در مورد مدت تمدید توافق اوپک تردید دارد
    ‎به گزارش بلومبرگ، اعضای سازمان اوپک، باید روسیه را برای مدت تمدید توافق کاهش تولید متقاعد کنند زیرا ابرشرکت های نفت این کشور هنوز درباره مدت تمدید این برنامه توافق نکرده اند.
    ‎بزرگ ترین صادرکننده انرژی جهان هنوز معتقد است که تصمیم گیری درباره تمدید توافق کاهش تولید و مدت این برنامه در ماه نوامبر هنوز زود است.

    **روسیه رایزنی برسر تمدید توافق اوپک را ادامه می دهد
    ‎به گزارش رویترز، «الکساندر دیوکف» مدیرعامل شرکت گازپروم نفت روسیه اعلام کرد که پس از بدون نتیجه ماندن نشست هفته اخیر میان تولید کنندگان نفت این کشور و دولت روسیه برسر توافق کاهش تولید، گفت و گوها در این باره ادامه می یابد.
    به گفته دیوکف، توافق کاهش تولید و رایزنی ها در این باره برای یک هفته دیگر ادامه خواهد یافت.

    **‎وزیر انرژی عربستان: تصمیم گیری درباره تمدید توافق کاهش تولید زود هنگام است
    ‎به گزارش رویترز، «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان عضو سازمان اوپک اعلام کرد که ارزیابی و تصمیم گیری درباره امکان تمدید توافق کاهش تولید زود هنگام است، البته انتظار می رود که بازار تا مارس 2018 یعنی زمان انقضای این توافق نیز، با مازاد عرضه روبرو باشد.
    به گفته ‎الفالح، در دو هفته آینده که موعد نشست است، درباره تمدید برنامه اوپک تصمیم گیری می کنیم، اما پیش از آن نمی توانیم تصمیمی بگیریم.

    ‎**بیش از 80 درصد از رشد تولید نفت جهان در 10 سال آینده مربوط به آمریکا می شود
    ‎به گزارش رویترز، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد، در 10 سال آینده بیش از 80 درصد از رشد تولید نفت جهان از آمریکا تأمین شود و تولید گاز این کشور نیز در این مقطع 30 درصد از روسیه پیشی گیرد.
    فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت: در صورت بالا ماندن تقاضا برای نفت و تمدید توافق کاهش تولید، این نهاد انتظار دارد بازارهای جهانی نفت تا در سال 2018 متوازن شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو