عصر خودرو

سهام آسیا افت کرد

عصر بازار- روز چهارشنبه پس از این که قیمت‌های پایین‌تر نفت خام بر وال‌استریت سایه انداخت، سهام آسیایی افت کرد؛ در همین حال با رشد اقتصادی قدرتمند آلمان، یورو تقویت شد و از سودهای بزرگی بهره‌ گرفت.

سهام آسیا افت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، در معاملات امروز بازارهای جهانی، پس از این که قیمت‌های پایین‌تر نفت خام بر وال‌استریت سایه انداخت، سهام آسیایی افت کرد؛ در همین حال با رشد اقتصادی قدرتمند آلمان، یورو تقویت شد و از سودهای بزرگی بهره‌ گرفت.

    گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپن، ام‌اس‌سی‌آی، 0.45 درصد از ارزش خود را از دست داد.

    شاخص شانگ‌های چین 0.7 درصد افت کرد، سهام استرالیا 0.3 درصد کاهش یافت و شاخص کوسپی کره‌جنوبی 0.3 درصد از ارزش خود را از دست داد.

    نیکی 225 ژاپن هم 0.9 درصد سقوط کرد.

    ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست ارشد در شرکت مدیریت سرمایه سومسیتومو میتسوئی در توکیو گفت: افت سهام آمریکا با رهبری سهام انرژی، تاثیری منفی و کاهشی‌ داشت که باعث تضعیف حال‌وهوای بخش‌های مربوط به انرژی و صنعت شد.

    او ادامه داد: در کل باید گفت در چند ماه گذشته سهام تقریبا بدون وقفه و مزاحمت به رشد خود ادامه داده‌اند و بالاخره ما شاهد اندکی اصلاح در این شرایط می‌باشیم.

    هر سه شاخص بزرگ سهام آمریکا در معاملات دیروز (بامداد امروز به وقت تهران)، با افت ادامه‌دار قیمت‌های نفت و تاثیر کاهشی آن بر سهام انرژی در شرایطی که جنرال الکتریک هم برای دومین روز متوالی سقوط می‌کرد، افت کردند.

    یورو پس از این که داده‌ها نشان داد اقتصاد آلمان در ربع سوم به شتاب بیشتری دست یافته است، در طول شب با جهشی 1.1 درصدی به بالاترین نرخ 2 و نیم هفته‌ای خود، یعنی 1.1805 دلار دست یافت امروز با اندکی تغییر به نرخ 1.1794 دلار رسید.

    رشد تولید ناخالص ملی فصلی آلمان 0.8 درصد شد؛ درحالی‌که طبق نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، پیش‌بینی شده بود این رشد برابر با 0.6 درصد شود.

    دلار با افتی 0.25 درصدی از نرخ بالای 113.910 ین در روز گذشته، امروز به نرخ 113.180 ین رسید.

    ین و همچنین بازارهای سهام و اوراق ژاپن واکنش اندکی به داده‌های تولید ناخالص ملی این کشور در روز چهارشنبه نشان داد. در طول دوره جولای-سپتامبر، اقتصاد ژاپن برای هفتمین ربع سال متوالی رشد کرد. البته از یک لحاظ هم اقتصاد ژاپن کند شد چراکه برای اولین بار از آخرین ربع سال 2015 تا کنون مصرف بخش خصوصی کاهش یافت.

    قیمت نفت خام آمریکا با 1.1 درصد سقوط به 55.10 دلار برای هر بشکه رسید و در مسیر چهارمین روز متوالی از افت قرار گرفت. نفت برنت هم با 1.2 درصد سقوط به 61.48 دلار برای هر بشکه رسید.

    برچسب ها