عصر خودرو

عرضه ۱۵ هزار مترمکعب نفتای سبک در بورس انرژی

عصر بازار- بورس انرژی امروز میزبان ۱۵ هزار مترمکعب نفتای سبک پالایش نفت تهران در رینگ داخلی است.

عرضه ۱۵ هزار مترمکعب نفتای سبک در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بورس انرژی در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، کالاهای حلال 410 پالایش نفت آبادان، حلال 410 و 402 پالایش نفت شیراز، آیزوریسایکل و حلال 503 پالایش نفت کرمانشاه، سی اس او پالایش نفت شازند و نفتای سبک پالایش نفت تهران را در رینگ داخلی عرضه می کند.

    همچنین بر اساس آمارهای اعلام شده، ‌ روز گذشته بازار فیزیکی بورس انرژی ایران میزبان عرضه کالاهای برش سنگین پتروشیمی جم و متانول پتروشیمی شیراز در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ بین الملل بود.

    نخستین معامله با دوره تحویل ماهانه آذرماه 96

    افزون بر این، بازار برق بورس انرژی، شاهد معامله 3 میلیون و 825 هزار قرارداد معادل 78 میلیون و 870 هزار کیلووات ساعت به ارزش 22 میلیارد و 336 میلیون ریال بود و نمادهای بارپایه، میان‌باری، کم‌باری و بارپیک با متوسط قیمت 280، 338، 243 و 356 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

    همچنین در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر یک هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش 4 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    بازگشایی و توقف نمادها

    از سویی دیگر، در آغاز جلسه معاملاتی روز گذشته، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 23 آذر 96 ذآذرآ گشایش و نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 27 آبان 96 و نمادهای بار پیک هفتگی، میان باری هفتگی، کم باری هفتگی و بارپایه هفتگی 27 آبان 96 متوقف و فرایند تحویل آنها آغاز شد.

    این گزارش می افزاید: عرضه و معامله برق با دوره تحویل ماهانه و دوره مصرف بارپایه توسط نیروگاه خرمشهر در بازار فیزیکی برای مصرف‌کنندگان بزرگ برق رونق مناسبی را در این بازار ایجاد کرد.

    همچنین از مجموع 80 هزار کیلووات عرضه شده با دوره تحویل آذرماه 96، 30 هزار کیلووات با قیمت 435 ریال بر کیلووات ساعت و ارزش 9 میلیارد و 396 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو