عصر خودرو

سهام MTN به بورس نیجریه وارد می شود

عصر بازار- اپراتور مخابراتی MTN تصمیم به پذیرش سهم خود در بورس نیجریه دارد.

سهام MTN به بورس نیجریه وارد می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، روبرت شاتر، معاون اجرایی شرکت مخابراتی MTN ، اعلام داشت که سهام این شرکت برای ماه می سال 2018 آماده پذیرش در بورس نیجریه است.

    شرکت مخابراتی MTN برای مراحل پذیرش سهام خود آماده می شود تا عرضه اولیه مناسبی را در بورس نیجریه به ثبت برساند.

    به نظر می رسد این مراحل اداری عرضه اولیه تا 6 ماه آینده به اتمام برسد.

    بر اساس گفته معاون اجرایی شرکت MTN، این شرکت با بسیاری از مشاوران سرمایه گذاری برای عرضه اولیه سهم وارد مذاکره شده است در حالی که به نظر می رسد، پروسه  پذیرش سهام این شرکت بسیار پیچیده است و مقررات زیادی در میانه این راه، نیاز به پیاده سازی دارد. اما پیشرفت پروژه عرصه اولیه قابل تأمل است.

    روبرت شاتر در ادامه اظهار داشت: از عرضه اولیه سهام خود در بورس نیجریه بسیار راضی هستیم و امیدواریم این مراحل به زودی به نتیجه برسد.

    روزنامه گاردین در این خصوص نوشت : این شرکت آفریقای جنوبی، شرکت سرمایه گذاری IBTC را به عنوان مشاور معاملات خود انتخاب کرده است که پیش بینی می شود با این روند و با فشار این شرکت سرمایه گذاری، مراحل عرضه به سرعت طی شود.

    بر اساس داده های ویکی پدیا، شرکت MTN یک شرکت ارتباطاتی راه دور چند ملیتی است که در سال 1994 میلادی تأسیس شد و در حال حاضر در 21 کشور آفریقایی و خاورمیانه‌ای فعالیت دارد.

    شرکت مخابراتی ام‌تی‌ان آفریقای‌جنوبی، عنوان دومین شرکت بزرگ دنیا را در فهرست سال 2006 میلادی به دست آورد.

    این اپراتور آفریقایی تنها شرکتی است که طی چهار سال گذشته همواره بین بیست رتبهٔ اول رده‌بندی جهانی قرار داشته است. نحوهٔ رتبه‌بندی شرکت‌ها براساس ثبات عملکرد آن‌ها طی پنج سال گذشته، تاریخچهٔ عملکرد مالی آن‌ها و دورنمای فعالیتشان در آینده محاسبه می‌شود.

    "ام‌تی‌ان" که در سال 1994 به عنوان دومین اپراتور تلفن همراه آفریقای‌جنوبی آغاز بکار کرد، اکنون در زمینهٔ ارایهٔ سرویس مخابراتی در کلاس جهانی قرار دارد و اساس سرمایه‌گذاری خود را در کشورهای رو به توسعه قرار داده و توانسته شبکه‌های GSM را در 10 کشور آفریقایی از جمله: نیجریه، کامرون، زامبیا، کنگو، اوگاندا و ساحل عاج توسعه دهد.

    برچسب ها