عصر خودرو

جدیدترین پیش‌بینی مرکز آمار از نرخ رشد اقتصادی سال ۹۴

عصر بازار: جدیدترین پیش‌بینی مرکز آمار نشان می‌دهد که احتمالا نرخ رشد اقتصادی سال ۹۴ در بهترین حالت مثبت یک باقی خواهد ماند و در محدوده نرخ رشد اقتصادی شش ماهه و با حداقل نوسان تحقق یابد.

جدیدترین پیش‌بینی مرکز آمار از نرخ رشد اقتصادی سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، اگرچه مسوولان دولتی نرخ رشدی دو تا چهار درصدی را برای سال جاری پیش‌بینی می‌کنند و معتقدند با اجرای برجام و حذف تدریجی تحریم‌ها نرخ رشد اقتصادی در نیمه دوم سال بر خلاف نیمه اول بهبود قابل ملاحظه خواهد داشت و با آنکه سخنگوی دولت گفته بود تزریق منابع مالی نرخ رشد را بالا خواهد برد اما پیش‌بینی مرکز آمار این چنین نیست.

    مدیر گروه اقتصاد پژوهشکده آمار مرکز آمار ایران گفته است: نرخ رشد اقتصادی کشور که در نیم سال نخست حدود یک درصد برآورد شده است پیش‌بینی می‌شود در طول سال هم به همین سطح برسد.

    ایوب فرامرزی در مورد سیاست‌های جدید دولت برای خروج تولید از رکود گفت: دولت می‌خواهد 7500 میلیارد تومان برای تحریک طرف‌های تقاضا اختصاص دهد که در تقویت رشد اقتصادی موثر است. اقتصاد ایران با کاهش تقاضا یا انباشت تولید مواجه است و اقتصاد ایران در حال حاضر با حدود 40 درصد ظرفیت خود کار می‌کند و اگر بسته جدید اقتصادی دولت با رویکرد تقویت تولید اجرا شود و میزان تولید هم افزایش یابد در رشد اقتصادی هم موثر خواهد بود و با اجرای برجام شرایط بین‌المللی خوبی برای همکاری‌های اقتصادی در توسعه صادرات ایران فراهم خواهد شد.

    اگرچه مقامات دولتی و برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند گشایش‌های بین‌المللی می‌تواند تاثیر به سزایی بر نرخ رشد اقتصادی بگذارد و نرخ رشد را تا حدود دو تا سه درصد هم افزایش دهد اما فرامزی می‌گوید با شرط اجرای برجام و گشایش‌های اقتصادی می‌توان انتظار داشت و امیدوار بود که نرخ رشد اقتصادی در همین محدوده باقی بماند یا حداقل اندکی نوسان داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها