عصر خودرو

مدیرعامل شرکت دولتی گازپروم روسیه اعلام کرد :

افزایش ۲۲ درصدی صادرات گاز روسیه به ترکیه

عصر بازار- شرکت گازپروم روسیه صادرات گاز به ترکیه را از ابتدای ماه ژوئن سال جاری تا ۱۳ نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۷ درصد افزایش داد.

افزایش ۲۲ درصدی صادرات گاز روسیه به ترکیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، الکسی‌میلر مدیرعامل شرکت دولتی گازپروم روسیه اعلام کرد: این شرکت از ابتدای سال جاری میلادی تا روز 13 نوامبر 24.8 میلیارد مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21.7 درصد افزایش داشته است.

    میلر ادامه داد: با توجه به اطلاعات موجود تقاضای گاز روسیه در ترکیه بسیار بالاست و این شرکت از ابتدای سال 2017 تا روز گذشته 24.8 میلیارد مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده است.

    وی ادامه داد:‌این در حالی است که در کل سال 2016، روسیه 24.8 میلیارد مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود و طی سال جاری این میزان گاز تنها در مدت 10 ماه و نیم به ترکیه تحویل داده شده است.

    وی گفت: این نتیجه خوبی است و یکی دیگر از دلایل ضروری بودن ساخت خط لوله انتقال گاز ترکیش‌استریم است که ساخت آن با تمام سرعت در حال انجام است.  ساخت این خط لوله در سال 2014 و در سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به ترکیه نهایی شد.

    در اکتبر سال 2016 مسکو و آنکارا توافقنامه بین‌دولتی ساخت بخش زیرسطحی این خط لوله در دریای سیاه را امضاء کردند قرار است این خط لوله سالانه 15.75 میلیارد مترمکعب گاز را به ترکیه صادر کند.

    تعداد زیادی از کشورهای اروپایی نیز از تمایل خود برای دریافت گاز روسیه از طریق ترکیه خبر دادند.

    برچسب ها